Vinterföräldrar 2015-2016 #3

@YaHilweh
När man startar babyenheten så blinkar eller lyser den rött om batterierna är dåliga. Men om de blir dåliga under tiden man har den igång så ser man det inte utan då bara dör den. Ingen större fara eftersom den andra tjuter. När den andra får dåliga batterier så piper den och varnar innan. :)

Vi har inte använt melodierna, vet att de finns men det är inget jag ansett mig behöva.

@YaHilweh Jag vet ju att du har nära till gekås, här finns en philips avent för 495:- den ska ha dygt 300 m räckvidd, tvåvägskommunikation, vaggvisor och nattlampa.
En sån damp ner i vår vagn i alla fall! :)

@YaHilweh Jag vet ju att du har nära till gekås, här finns en philips avent för 495:- den ska ha dygt 300 m räckvidd, tvåvägskommunikation, vaggvisor och nattlampa.
En sån damp ner i vår vagn i alla fall! :)

Det är samma som den vi har! Det där med tvåvägskommunikation vet jag inte riktigt hur det funkar, har inte provat faktiskt. :o Är en nattlampa som ser ut som en måne. :)

Tack för länk @Positron.

6790 g och 63 cm idag, han blir 3 mån i helgen. Charmade ny bvc-tant totalt och fick amma under sprutorna. Skrek men lugnade sig fort. Nu sover han i min famn, hoppas vi slipper några större biverkningar. Fick dos två av rotan också.

Min lille Hektor är förkyld :cry:. Han hostar och snörvlar och nu verkar han ha lite lätt feber också. Är inte helt täppt som tur är så han kan äta, men jag tycker inte han äter tillräckligt. Planerat BVC-besök i förmiddag känns tryggt!

Fattar dock inte hur han har kunnat bli smittas, vi har varit jättenoga och han har inte träffat några förkylda människor...

Min lilla är också förkyld, snorig som tusan. Hon har varit snorig i två veckor nu :( Förra veckan hade hon bara gått upp 40g, tur hon har en del att ta av. Får se vad vågen säger på fredag. Hon spyr fortfarande en del efter amning vilket jag tror beror på att hon är så snorig. Jättejobbigt :( Verkar inte bli bättre heller. Suck!

Usch stackars er med förkylda bebisar, det är inte kul att se dom sjuka :(

Idag ska jag åka och köpa en ergobaby. Jag har fram tills nu haft en babybjörn och det har gått bra till nu. Han väger ca 7 kilo och trivs så bra i bärsele nu. Mina axlar är inte glada och den är ju inte ergonomisk för honom. Innan hade vi den så sällan så då gick det bra. Åh vad jag ska få mycket gjort när den är köpt :D

@Lilltess Najs! Älskar vår ergobaby! :love:

Tycker också synd om er med förkylda bebisar! Är ohälsosamt livrädd för att han ska bli sjuk. Ibland när han har rätt illa magknip så är jag halvvägs till akuten :o

Igår var vi på babymassage. Svinkul tyckte Joseph som inte ville få massage men ville sitta och titta på alla andra bebisar. Han var så nöjd och smajlade åt allt och alla. Massa flickbebisar!! Var likadant på förlossningsförberedande kursen bara massa flickor. Ca 3 pojkar med min och 10 tjejer! :eek: Men jisses vad stor han är jämfört med andra bebisar. Tror det blev extra tydligt för att de flesta var flickor och de två pojkarna var ca 5 veckor yngre. Han är nästan identisk i längd och vikt som @Jenka s pojk och J är faktiskt 3 månader idag :banana: så tror egentligen han är rätt normal!

Usch vad jobbigt för er med sjuklingar. :( Krya på dom!

Idag var vi på första babymassagen! Edvin hade fullt sjå att kolla på alla andra så det där med att "ha gärna ögonkontakt med er baby hela tiden" gick inte alls. :p Blev en väldigt kort massage idag, bara ben och fötter, sen kom det en föräldragrupp som skulle in i rummet så det kändes lite bråttom att ta sig iväg. Han däckade i bilen men behövde lite övertalning för att sova vidare i vagnen. Ska försöka hinna dammsuga och kanske tillochmed torka golven. Det gör jag typ aldrig. :o Men jag är så trött så jag fastnade i soffan nu. :angel:

Här är det förresten mest killar. Vi är fyra kompisar som får barn inom ett år, och alla är pojkar! Alla fyra på massagen idag var också pojkar och tre bekanta som fått samtidigt med mig har också fått pojkar. :p

Är det via förläldragrupp ni går på babymassage eller någon kurs? Vi har ett tillfälle imorgon med gruppen som jag sett framemot, men det kanske blir en väldig "light"variant på det ni gör?

Är det via förläldragrupp ni går på babymassage eller någon kurs? Vi har ett tillfälle imorgon med gruppen som jag sett framemot, men det kanske blir en väldig "light"variant på det ni gör?

Jag vart bjuden med föräldragruppen. Själva gruppen har inte börjat än utan de drog igång med fyra tillfällen babymassage först och sen kommer det bli grupp. Ser fram emot att den ska börja ordentligt...

Här är det förresten mest killar. Vi är fyra kompisar som får barn inom ett år, och alla är pojkar! Alla fyra på massagen idag var också pojkar och tre bekanta som fått samtidigt med mig har också fått pojkar. :p

Haha vad roligt! Ja oddsen för pojke är ju trots allt något högre. Tror inte J i framtiden har något emot att vara omringad av tjejer så för vår del så gör det inget. Var mest roligt att konstatera att det tydligen var en tjej-era på vårt sjukhus under den perioden. :p

Vi hade också en mini massage. Ögonkontakt och babblande javisst. Men hann inte ens ett ben förens han insåg att han inte såg någonting alls och ville upp.

Här är det "vårt" sjukhus som anordnar en baby massage kurs på tre tillfällen. Några av massageteknikerna var "swedish style" så vi kan ju alla klappa oss på axlarna och vara stolta över att svensk babymassage har letat sig till den engelska sjukvården :D

@Lilltess Najs! Älskar vår ergobaby! :love:

Tycker också synd om er med förkylda bebisar! Är ohälsosamt livrädd för att han ska bli sjuk. Ibland när han har rätt illa magknip så är jag halvvägs till akuten :o

Igår var vi på babymassage. Svinkul tyckte Joseph som inte ville få massage men ville sitta och titta på alla andra bebisar. Han var så nöjd och smajlade åt allt och alla. Massa flickbebisar!! Var likadant på förlossningsförberedande kursen bara massa flickor. Ca 3 pojkar med min och 10 tjejer! :eek: Men jisses vad stor han är jämfört med andra bebisar. Tror det blev extra tydligt för att de flesta var flickor och de två pojkarna var ca 5 veckor yngre. Han är nästan identisk i längd och vikt som @Jenka s pojk och J är faktiskt 3 månader idag :banana: så tror egentligen han är rätt normal!
Hehe min lilla tjockis vägde 6915 g idag och han fyller 2 månader den 29:e :o. Lika lång som era, 62,5 cm.

Hehe min lilla tjockis vägde 6915 g idag och han fyller 2 månader den 29:e :o. Lika lång som era, 62,5 cm.
Härligt med en stor bebis till, min passerade ju 7 kg när hon blev två månader och det lär väl din också göra :)
Får jag fråga vad han har för mått runt huvudet? Och hur stort var det när han föddes?

Härligt med en stor bebis till, min passerade ju 7 kg när hon blev två månader och det lär väl din också göra :)
Får jag fråga vad han har för mått runt huvudet? Och hur stort var det när han föddes?
Ja han har lite att ta av och det känns bra nu när han är dålig och inte äter så värst bra... Han hade 36 cm när han föddes och har 41,8 nu.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka