Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Ojdå! Kan det vara så att det är amningen? Har inte ammat sen bebis var tre veckor och har inget håravfall på det sättet. Att han sliter loss håret på mig när han är arg eller bara tycker att tofsen är ett lämpligt handtag är en annan femma :D
Det är, enligt min frisör, hormonomställningen efter graviditeten som gör det. Sedan är det säkert individuellt hur mycket det märks. Ingen aning om amningen spelar in. Säkert inte omöjligt.

Det är, enligt min frisör, hormonomställningen efter graviditeten som gör det. Sedan är det säkert individuellt hur mycket det märks. Ingen aning om amningen spelar in. Säkert inte omöjligt.

Tydligen drabbar det även dom som inte ammar. Dock säger dom att det oftast börjar ca 4 månader efter förlossningen

Tydligen drabbar det även dom som inte ammar. Dock säger dom att det oftast börjar ca 4 månader efter förlossningen

:eek: Ska jag behöva oroa mig för det också!?! Som att graviditeten inte gjort tillräckligt ändå så fortsätter den hämnas såhär i efterhand :mad:

För mig har det pågått länge. Tappar jag mycket mer än såhär kommer jag bli skallig. Kul att frisören tunnare ur håret massor första gången jag var dit också för ca 3 mån sen. Hade kanske behövt det håret nu. Kommer se förjävligt ut om det inte stannar av snart...

För mig har det pågått länge. Tappar jag mycket mer än såhär kommer jag bli skallig. Kul att frisören tunnare ur håret massor första gången jag var dit också för ca 3 mån sen. Hade kanske behövt det håret nu. Kommer se förjävligt ut om det inte stannar av snart...

Samma här, började nog någon gång efter 2 månader och jag är snart skallig om det inte slutar snart.
Och det hår jag har är omöjligt att hålla fint. Är risigt som svinto, känns som när jag försattes i klimakteriet pga hormonbehandling av endometrios.

Jag sitter och tittar på det där med babyvakt.
Har ni någon? ska ni skaffa? Är lite sugen på en Philips Avent SCD 505, får den för 599:- med kampanjkod.

Jag känner allt mer att när Bönan tex sover i vagnen utomhus och jag är iväg i andra änden av trädgården, eller inne och gör något. Då kan det vara en bra grej. Även nu när det börjar bli dags för henne att flytta till eget rum (kommer flytta henne när hon är 6 månader).

Har ni någon? ska ni skaffa? Är lite sugen på en Philips Avent SCD 505, får den för 599:- med kampanjkod.

Jag känner allt mer att när Bönan tex sover i vagnen utomhus och jag är iväg i andra änden av trädgården, eller inne och gör något. Då kan det vara en bra grej. Även nu när det börjar bli dags för henne att flytta till eget rum (kommer flytta henne när hon är 6 månader).

Vi köpte den billigaste vi hittade på Ullared. Funkar hur bra som helst. Kommer inte ihåg om den kostade 200 eller 300.

Vi köpte den billigaste vi hittade på Ullared. Funkar hur bra som helst. Kommer inte ihåg om den kostade 200 eller 300.
Jag ryckte åt mig den som var billigast när jag var där förra helgen men när jag kom hem verkade det som att båda enheterna var tvungna att sitta i vägguttag. Är det så med din också? Det var en motorola.
Tänkte att jag åker dit imorgon och byter för jag vill ju ha trådlösa....

Det är den vi har! Är jättenöjd med den. Det enda dåliga är att man inte kan ha uppladdningsbara batterier i babyenheten. Men använder du den inomhus går det bra att ha den kopplad i vägguttaget så slipper du nöta på batterierna. :)

Samma här, började nog någon gång efter 2 månader och jag är snart skallig om det inte slutar snart.
Och det hår jag har är omöjligt att hålla fint. Är risigt som svinto, känns som när jag försattes i klimakteriet pga hormonbehandling av endometrios.

Åh samma här! Jag beklagade mig för svärmor och hon sa direkt att det lät som att jag var i klimakteriet. Med svettningar och håravfall. Yey. Verkligen paniksvettningar så jag skulle vilja gå ut och lägga mig i en snödriva! Usch.

Jag ryckte åt mig den som var billigast när jag var där förra helgen men när jag kom hem verkade det som att båda enheterna var tvungna att sitta i vägguttag. Är det så med din också? Det var en motorola.
Tänkte att jag åker dit imorgon och byter för jag vill ju ha trådlösa....

Nej vår kan man ha den ena i vägguttag eller båda trådlösa. Den heter "mej dej" :)

Jag minns inte vad det är för märke men vi har en med monitor. Det är verkligen guld värt tycker jag att även kunna se så att allt är ok.

Sambon är iväg tills imorgon så vi passar på att spendera helgen hos unge Herrns mormor.
Här finns det badkar och det var riktigt roligt att bada på det viset tillsammans med bebis, blir ju lite annat när man själv kan ligga ner och ha bebis på sig. Vi körde hela havet stormar i badkaret när han låg på mage och det var riktigt poppis!:D

Annars är jag lite bitter för jag har känt av foglossningen lite de senaste dagarna :meh: det var som bortblåst efter förlossningen men nu, tre månader senare, är det dags att göra sig påmind igen.

Det är den vi har! Är jättenöjd med den. Det enda dåliga är att man inte kan ha uppladdningsbara batterier i babyenheten. Men använder du den inomhus går det bra att ha den kopplad i vägguttaget så slipper du nöta på batterierna. :)

Om jag läst rätt är det vanliga AA batterier man har i va?
Mina tankar kring den är att jag vill kunna höra när hon börjar vakna/drömmer eller vad hon pysslar med. Sett att det finns hur många olika sorter som helst, men denna verkar vara bäst i test lite överallt?
Hur är räckvidden på den?

Jag minns inte vad det är för märke men vi har en med monitor. Det är verkligen guld värt tycker jag att även kunna se så att allt är ok.

Jag har funderat mycket kring det där med monitor eller ej, men tror jag kommit fram till att vi skippar det. Men ser samtidigt många fördelar med det.

Ont i hjärtat :( var iväg några timmar ikväll, mycket ledsen grabb som inte nöjde sig med sin pappa.

Om jag läst rätt är det vanliga AA batterier man har i va?
Mina tankar kring den är att jag vill kunna höra när hon börjar vakna/drömmer eller vad hon pysslar med. Sett att det finns hur många olika sorter som helst, men denna verkar vara bäst i test lite överallt?
Hur är räckvidden på den?

Det är 4st AA i babyenheten och 2st AAA i den andra. Räckvidden är riktigt bra! Tror de säger upp till 300 meter, jag har inte provat gå så långt bort men inga som helst problem att gå runt på gården och nedanför huset på lägdan osv. Den tjuter ordentligt om den tappar kontakten så det är ingen risk att man missar det. Har hänt att batterierna dött i babyenheten när den varit ute i vagnen och då har jag hoppat till ordentligt när det börjar pipa. :p

Det är 4st AA i babyenheten och 2st AAA i den andra. Räckvidden är riktigt bra! Tror de säger upp till 300 meter, jag har inte provat gå så långt bort men inga som helst problem att gå runt på gården och nedanför huset på lägdan osv. Den tjuter ordentligt om den tappar kontakten så det är ingen risk att man missar det. Har hänt att batterierna dött i babyenheten när den varit ute i vagnen och då har jag hoppat till ordentligt när det börjar pipa. :p

Haha. Larmar den innan batterierna är slut eller hur funkar det?
Sorry för alla frågor men det är ju en hel djungel. Använder man verkligen vaggsångerna? Stod att det är fem st i

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka