FeatherCloud
Trådstartare
Här är det oftare saker som åker än mat, vi gör som @Sofie_B och har ett gäng grejer för underhållning medan vi äter. Är dock fullkomligt övertygad om att Kotten har ett tredje kast, nämligen ett lite tjurigt "den här var inte rolig längre, bort" eftersom han tillämpar det i flera andra sammanhang. Han hamnar också lätt i läget att inget duger = allt kastas och då måste man bryta det med avledning innan något får vara kvar i hans närhet.Jag har nog bara två tolkningar på matkastande i den här åldern, där det ena är experiment och det andra är ”jag är mätt”! (Typiskt experiment är för övrigt just nu är att hålla ut glaset bredvid stolen och vända det uppochner , men det är ju faktiskt ett framsteg från tidigare när han spillde betydligt mer över sig själv )
Och så tittar jag nog inte tillräckligt mycket på lilla A:s mat- och vattenhantering för att hinna bli fnissig inser jag, för när han äter så äter jag/pratar vi vid bordet/läser jag tidningen
Plus att han ju får rätt mycket uppmärksamhet vid bordet av naturliga skäl, han har ju inga syskon och jag vill inte fastna med telefonen eller liknande när vi äter ihop.