Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att inte vara ensam Mitt är definitivt tunnare. Typ hälften mot normalt (normalt väldigt tjockt). Började fundera lite, det sägs ju att man inte tappar nåt under graviditeten och att man sen tappar mycket för att kompensera för det. Mitt har överkompenserat och nu börjar jag undra hur länge det ska hålla på och om jag kanske är flint till jul...Mängder och lite fler mängder, tycker dessutom att håret börjar kännas tunnare....
Lider med er! Det är verkligen jättejobbigt när sömnen inte funkar, hoppas det går över snartHär krånglar fortfarande sömnen, han vaknar 2-3 gånger varje natt just nu och är omöjlig att söva, för några nätter sen försökte vi i sammanlagt 4 timmar att få han att somna på alla möjliga sätt vi kunde komma på, tillslut blev det biltur x 2
Ikväll hade vi äntligen en bra kväll där han somnade direkt efter att han fått flaskan i sängen och tänkte YES, höll i sig i typ 30-45 minuter då vaknade han och skrek hysteriskt och hyperventilerade så var bara att plocka upp och bära runt och varje försök till att lägga ner resulterade i nya skrik och hyperventilering Vet inte varför han får såna "attacker" men har varit några gånger som han vaknar (om han ens är vaken?) och panikskriker
Så var bara att fara ut med bilen igen och åka en sväng tills han somnade om och sen fick jag bära in han sovande för tydligen är det bara mamma som får (därav x2 tidigare i inlägget, gång 1 stod pappa för inbärningen)
Annars har han upptäckt det roliga med att resa sig upp mot grejer så har införskaffat en hjälm efter att han varit lite väl våghalsig några gånger, exempelvis klättrat upp på dammsugaren så han stått på knä på den och sen försökt ta sig vidare upp i soffan Det är väl roligt att se att han utvecklas men mina nerver har det lite jobbigt och blir inte mycket gjort hemma när jag försöker se till att han inte gör något jättedumt
Häftigt att hon snart är ett år! Det här året har verkligen bara rusat iväg, trots att det kanske "under tiden det hände" varit mitt långsammaste år någonsinHär är det också lite sådär med sömnen. Hon sover visserligen oftast på natten men är inne i en period nu där hon sover ganska oroligt emellanåt. Hon vaknar också tidigare än förut. Hon har alltid gillat att sova och innan kunde hon sova till 8-9 om hon inte blev störd, nu är det oftast mellan 5-6. Då brukar sonen iofs redan vara uppe...
Nedräkning till den stora ettårsdagen nu. Imorgon tre veckor kvar. Till helgen kommer svärföräldrarna över från England, så blir nog firande av L då
Ett sånt där kontroversiellt uttalande kan du ju inte lägga utan motivering!Men, jag måste kasta mig in hör till tröjornas försvar och säga att ”tröjor är bäst, ingen protest!” . Jag la undan de sista bodysarna här om dagen men det är nog en månad sedan vi använde det sist!
Jag hade samma förhållande till tröjor med storebror, där användes det inte bodies från syn 74 och uppåt. Nu har jag inte tillräckligt många bodies?! Tror mycket beror på kroppsform för oss!Ett sånt där kontroversiellt uttalande kan du ju inte lägga utan motivering!
Grattis till huset! Och lilla A är verkligen inte liten längre!
Ett sånt där kontroversiellt uttalande kan du ju inte lägga utan motivering!
Grattis till huset! Och lilla A är verkligen inte liten längre!
Det var ju just det jag gjorde!
Nej, men lite som du själv konstaterar så är bodys en sak till att knäppa och jag tycker att glip-problemet brukar ha försvunnit ungefär när bebisen är stadig nog att sitta själv. Annars tar jag bara en större tröja . Och tröjbonus: det ger 1000 fler möjligheter att pussa dem på magen!
Tack! Och nej, han växer på rätt bra - men jämfört med de andra barnen så är han fortfarande en plutt (här är det deras födelsedagar vi räknar ner till innan det är lilla A:s tur! Hur tusan har de (snart) hunnit bli nio och sex!? )
Har inget bra att säga mer än håll ut, det går över (vilket iaf för mig inte är nån större tröst). Lider med digGaaaah, alltså jag vet ju vad utvecklingssprång gör med dom små... Men just nu är jag inte en jättebra mamma kan jag säga. Barnet gnäller konstant, och det är helt ärligt ingen överdrift.
Tycker det är trist att äta, men kastar alla leksaker åt fanders. Sträcker sig efter mig/min arm och gnäller, men om jag räcker fram handen slår han mig och blir arg. Alla försök att roa möts av antingen inget alls, eller ännu mer ilska och frustration. Jag blir helt knäckt! Och halva det knäckande är dåligt samvete över att inte räcka till...
Gaaaah, alltså jag vet ju vad utvecklingssprång gör med dom små... Men just nu är jag inte en jättebra mamma kan jag säga. Barnet gnäller konstant, och det är helt ärligt ingen överdrift.
Tycker det är trist att äta, men kastar alla leksaker åt fanders. Sträcker sig efter mig/min arm och gnäller, men om jag räcker fram handen slår han mig och blir arg. Alla försök att roa möts av antingen inget alls, eller ännu mer ilska och frustration. Jag blir helt knäckt! Och halva det knäckande är dåligt samvete över att inte räcka till...