G sover oftast tre gånger om dagen, ibland kan det bli någon extra tupplur beroende på hur länge han sover. Ganska ofta är ett av dem upp till 1,5 timmar men de flesta pass är bara 30-40 minuter. Känner oss inte i närheten av att ta bort ett av passen. Han kan vara vaken 1,5 till 3,5 timme, optimalt på dagen är 2,5 timmar och lite längre innan han läggs för natten.
G ökade ju väldigt mycket i vikt de första månaderna och hamnade på översta viktkurvan så till 6-månaderskontrollen hade han saktat ner lite. Vid 7 månader låg han på näst översta kurvan och jag tror att han kommer hamna ytterligare något hack ner. Det är dock inget vi eller BVC-sköterskan är oroliga för utan det är väntat. Han rör sig så himla mycket nu också. Inte haft 8-månkontrollen än men troligen har han passerat 11 kg nu. Lite att bära på
G äter inte så mycket vanlig mat än. Det kan variera mycket hur mycket han äter, ibland en hel portion gröt eller motsvarande mängd mat men oftare är det kanske en halv portion eller bara några skedar. Erbjuder en del plockmat också där han får i sig en del bitar i alla fall, men inga stora mängder där heller. Förstår inte riktigt hur han ska klara sig utan amning dagtid när jag börjar jobba om några månader, men mycket hinner väl hända tills dess. Hoppas jag i alla fall