Lilla A tog sovmorgon idag. Sambon hinner komma tassande innan han sticker till jobbet och viska att jag måste ordna tätningslister till dörren på baksidan för att vi får in myror där. Morgoninternetstunden går därmed åt att leta efter sådana att beställa (eftersom jag typ börjar gråta vid varje försök att handla på
Bauhaus
). Avbryts abrupt av femåringen som kommer smygande och säger att han tror att han ska kräkas. Trots försök till graciös uppstigning så vaknar lilla A, som alltid. Femåringen är svettig i nacke och panna men något kräk blir det inte, vi kommer fram till att det nog bara saknas frukost i magen. Ordnar frukost, sanerar skötbordskissningar och -bajsningar, hjälper åttaåringen som har ont, ont, ont (av en åkomma som ska opereras imorgon, jag räknar minuterna till det å både hans och mina vägnar...), lyckas äta mer frukost själv (lilla A är en stjärna och ligger och fixar och trixar och kissar ner mer handdukar). Småfixar lite i huset och känner hur svetten stiger, jag hatar den här vansinniga värmen
.
Sedan la sig lugnet - åttaåringen läser KP och lyssnar på musik, femåringen lyssnar på Karlsson på taket som ljudbok och lilla A tyckte det var dags att sova så vi uppsökte en plats i skuggan. Jag känner att det fanns saker här i tråden jag hade tänkt svara på men jag ger upp, nu ska jag andas inför resten av dagen.