På natten har det vid enstaka tillfällen gått upp till 4 h mellan två matningar, men annars mer vanligt med 2-3 h. Han vaknar själv, har aldrig behövt väcka honom.Hur ofta äter era barn på natten?
Hur ofta åt de på natten när de var 1-2 veckor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På natten har det vid enstaka tillfällen gått upp till 4 h mellan två matningar, men annars mer vanligt med 2-3 h. Han vaknar själv, har aldrig behövt väcka honom.Hur ofta äter era barn på natten?
Ja den studien har jag läst om! Om du deltar så håller jag tummarna för dig, det skulle ju bara vara ett par-tre dagar från nu i så fallPrecis! Värst vad vi följs åt med familjemedlemarnas potentiella födelsedagar . Men eftersom du inte knep till 6/1 (ajabaja! ) så sätter jag mitt hopp till den här studien: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/stor-studie-om-igangsattning (mitt landsting är med så om vi deltar skulle vi kunna bli lottade i v 41-gruppen)
Alltid skönt att inte vara ensam!
Hehe... det gäller hitta sina surftillfällen . Men vi har bra sportlovsväder här, barnen har varit ute i backen en hel del (själva ) medan föräldrarna latat sig (magen var jag för femtielfte gången på väg att bränna på en bakplåt idag när jag bakade bröd )
Okej Nej då, bara undrar. Vi väcker ju än så länge var 3e timma. Har hittills idag ammat 4 timmar så tror nog han får i sig
Testade att ha kopp under det bröstet jag inte ammar. På 10 min hade 40 ml droppat ut
Passa på att frys in det du kan samla upp! Man vet aldrig när det kan behövasOkej Nej då, bara undrar. Vi väcker ju än så länge var 3e timma. Har hittills idag ammat 4 timmar så tror nog han får i sig
Testade att ha kopp under det bröstet jag inte ammar. På 10 min hade 40 ml droppat ut
Hon kommer säkert lägga om sitt sovande snart och sluta bajsa på nätternaHar beställt en mjölkuppsamlingskupa och hoppas på att samla lite av de dyrbara dropparna där.
Lilla F vaknar varannan timme trots att hon får ersättning på natten. Byter bajsblöja 3 gånger.
Hur ofta äter era barn på natten?
Passa på att frys in det du kan samla upp! Man vet aldrig när det kan behövas
Tänk så olika det ksn vara. Med första barnet läckte jag aldrig en droppe, kunde inte klämma fram nåt och släppte inte mer än 5-10 ml till pump. Denna gången har det väl kommit någon droppe ur det bröst hon inte ammar ifrån men inte mer än så. Men gott om mjölk finns det, det syns på viktkurvorna
Och sen gick jag upp och satte mig för att amma en kotte som inte hade tid att äta pga upptagen med att titta på mig och leLåter mysigt @Monifa och vad skönt att ni fått sova!
Jag skulle ha "sovnatt" inatt och sambon skulle ha kottejour och bara väcka mig för nattmålet. Istället har Kotte haft sin gnälligaste natt ever och vaknat och velat amma flera gånger och varit ledsen däremellan. Har med andra ord sovit sämre än annars. Livet med bebis!
Låter mysigt @Monifa och vad skönt att ni fått sova!
Jag skulle ha "sovnatt" inatt och sambon skulle ha kottejour och bara väcka mig för nattmålet. Istället har Kotte haft sin gnälligaste natt ever och vaknat och velat amma flera gånger och varit ledsen däremellan. Har med andra ord sovit sämre än annars. Livet med bebis!
Tack!Snacka om att göra tvärtemot Hoppas du får sova bättre inatt
Tack!
Funderar på att prova liggamning igen, har ju inte testat sen vi kom hem från BB, vore ju skönt att få det att funka
Har ni någon bra app för att följa mensen sedan?
Ja den studien har jag läst om! Om du deltar så håller jag tummarna för dig, det skulle ju bara vara ett par-tre dagar från nu i så fall
...du bakar? sånt orkade jag ju inte ens med innan bf
Det funkade bra på bb förutom att det inte alls var bekvämt i smal sjukhussäng. Har bara testat första natten hemma och eftersom sängen var lite mjuk var det meckigare men funkade hyfsat. Slutade nog för att jag var så nojjig över att kotten inte gick att lägga över på rygg efteråt. Nu ligger han dock på rygg utan problem så är nog värt att testa igen som sagtTycker liggamning är så skönt! Jag lyckas dock inte tömma från alla vinklar annars hade jag bara legat ner
Får du det inte att funka?
Det funkade bra på bb förutom att det inte alls var bekvämt i smal sjukhussäng. Har bara testat första natten hemma och eftersom sängen var lite mjuk var det meckigare men funkade hyfsat. Slutade nog för att jag var så nojjig över att kotten inte gick att lägga över på rygg efteråt. Nu ligger han dock på rygg utan problem så är nog värt att testa igen som sagt