Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fortsatta nattningsproblem. Det knäcker mig. Hon somnar nästan. Jättetrött, nästan stängda ögon men kan inte ligga stilla. Jag har provat allt. Stryka över ryggen, buffa rumpa, vagga, hålla handen, hålla fast den kroppsdel som rör sig, kramas, sjunga, viska, ljudbok, white noise, låtsas sova, andas tungt, massera. Funkar inte. Amma funkar typ 1/6 av gångerna. Resterande gånger slutar med att hon blir övertrött och skriker sig till sömns. Med mormor somnar hon på 10 min. Knepet är att hon pillar i mormors hår. Om jag har provat samma sak? Jepp. Funkar inte. Nalle/snutte funkar inte. Hade hon bara kunnat slappna av hade hon somnat. Men jag vet inte vad jag ska göra för att få henne att slappna av.
Bra att du sköter dig!Suoerviktigt att få med listan ju!
Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
Födda:
November
14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).
December
11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g(BF 20/12)
19 - Frederica, första barnen. Flickor 41 cm, 1920g, 43cm, 2090g. (BF 25/1).
Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)
Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g.(BF 11/2)
5 - leoparden, första barnet. Flicka, 50 cm, 3600 g. (BF 30/1)
5 - astilbe, första barnet. Pojke, 54 cm, 4000 g. (BF 22/1)
6 - YaHilweh, andra barnet. Flicka (Ronja), 55cm, 4485g (BF 8/2, planerat snitt)
6 - Cattaflajna, första barnet. Flicka, 51cm, 3530 g. (BF 25/1)
16 - Heulwen, första barnet, Flicka, 50 cm, 3416 g (BF 23/2)
17 - Jeayl, första barnet, Pojke, 54 cm, 4060 g (BF 10/2)
18 - Monifa, första barnet, pojke, 54 cm, 4715 g (BF 3/2)
19 - soom, första barnet, flicka, 49 cm, 3248 g (BF 20/2)
Mars
6 - pollex, tredje barnet, pojke, 52 cm, 3700 g (BF 19/2)
Bra att du sköter dig!
Mitt ena barn är 3 år. Han har sovit en hel natt i hela sitt liv o det ver en gång när han var runt 2. Tror inte det är något fel på honom, barn är olika@soom det låter jättejobbigt med nattningsproblemen inga bra tips tyvärr, men jag känner igen det där med att de har svårt att tippa över sömnkanten ibland... Antar att man bara kan vänta tills de blir större..
På tal om det, hur bra sover era när de väl sover för natten? Kotten sover ju oftast 9-11 timmar utan att vakna ordentligt, men brukar behöva "support" med klappar och hitta nappen eller nallen typ varannan natt, ibland ännu mer. Många kompisar och bekanta har jämnåriga barn som sover i eget rum nu, det känns väldigt avlägset för oss pga att han behöver relativt mycket närhet nattetid.
G vaknar 1-5 ggr per natt. Ibland räcker det med en klapp och ibland har han satt sig upp så då får man bädda om honom igen. Oftast somnar han om ganska snabbt. Sedan vaknar han för dagen vid kl 5@soom det låter jättejobbigt med nattningsproblemen inga bra tips tyvärr, men jag känner igen det där med att de har svårt att tippa över sömnkanten ibland... Antar att man bara kan vänta tills de blir större..
På tal om det, hur bra sover era när de väl sover för natten? Kotten sover ju oftast 9-11 timmar utan att vakna ordentligt, men brukar behöva "support" med klappar och hitta nappen eller nallen typ varannan natt, ibland ännu mer. Många kompisar och bekanta har jämnåriga barn som sover i eget rum nu, det känns väldigt avlägset för oss pga att han behöver relativt mycket närhet nattetid.
Ser att jag skrivit varannan natt, det hade ju varit en dröm! Menade varannan timme under natten@soom det låter jättejobbigt med nattningsproblemen inga bra tips tyvärr, men jag känner igen det där med att de har svårt att tippa över sömnkanten ibland... Antar att man bara kan vänta tills de blir större..
Min treåring har ett eget rum, men kommer alltid till min säng innan 24 och sover resten av natten där. Har en 5 månaders lillasyster också, hon sover redan, för det mesta, bättre än sitt storasyskon (peppar, peppar...)Tack för svar @astilbe och @jeennnnyy Låter likt som det är för oss. Tror ju inte heller det är något fel men ibland undrar jag om alla andra har det som vi eller om de faktiskt får sova. Vi är nog inte heller redo för eget rum, även på dagen brukar en av oss sova/vila bredvid eftersom det är så mysigt, plus att de gånger vi inte gjort det och han vaknar själv blir han så ledsen
Så jobbigt det låter . Jag har inga käcka tips tyvärr, jag lägger med amning (på kvällen) och sambon i sele, hittills har han (lilla A, inte sambon) somnat oammandes i sängen exakt två gånger i sitt liv.
Tack Det hjälper lite med sympati. I verkligheten får jag bara veta att jag "måste vara mer bestämd", "har skämt bort henne" och "äh, det är väl klart att du kan natta henne"@soom det låter jättejobbigt med nattningsproblemen inga bra tips tyvärr, men jag känner igen det där med att de har svårt att tippa över sömnkanten ibland... Antar att man bara kan vänta tills de blir större..
Skit i dumbommarna i verkligheten och gnäll här istället, om det hjälper Vi har ju haft sjukt svårnattade perioder så jag vet hur jobbigt det kan kännas. Och jag vet också att dom inträffar oavsett om vi gör exakt lika eller byter rutin, och oavsett hur "hårda" vi är eller inte. Barn är också människor som får för sig saker ibland, så är det bara. Dom som tycker en himla massa har kanske haft en sån där sällsynt unge som nattar sig själv... Snart är hon större och förhoppningsvis blir det lättare att få henne att komma till ro med tiden!Tack Det hjälper lite med sympati. I verkligheten får jag bara veta att jag "måste vara mer bestämd", "har skämt bort henne" och "äh, det är väl klart att du kan natta henne"
Önskar att amning och sele funkade, men hon har genomskådat det...
När hon väl somnat sover hon hyfsat. Hon vaknar några gånger men somnar oftast snabbt om, som tur är. Förra veckan sov hon utan uppvak kl 22-530 en natt, det var så skönt.
Jag har fortsatta nattningsproblem. Det knäcker mig. Hon somnar nästan. Jättetrött, nästan stängda ögon men kan inte ligga stilla. Jag har provat allt. Stryka över ryggen, buffa rumpa, vagga, hålla handen, hålla fast den kroppsdel som rör sig, kramas, sjunga, viska, ljudbok, white noise, låtsas sova, andas tungt, massera. Funkar inte. Amma funkar typ 1/6 av gångerna. Resterande gånger slutar med att hon blir övertrött och skriker sig till sömns. Med mormor somnar hon på 10 min. Knepet är att hon pillar i mormors hår. Om jag har provat samma sak? Jepp. Funkar inte. Nalle/snutte funkar inte. Hade hon bara kunnat slappna av hade hon somnat. Men jag vet inte vad jag ska göra för att få henne att slappna av.