Vinslöv i Augusti

Sv: Vinslöv i Augusti

Men där gick det sådär i dressyren eller jag tyckte han gick bra men det tyckte inte sylvia :crazy: Men jag får nästan alltid låga poäng av henne :mad:
Tänk nu lite längre. :) Hon dömer mycket internationellt och ligger oftast lika med andra domare där.

De poäng du får av henne håller bra. Jobba upp dej med henne som måttstock så stämmer dina poäng när du kommer upp i klasserna, spec på stor häst.
Jag vet en hel del som gnäller på henne (liksom på andra domare). Frågan är om det är domaren eller ekipaget.. :angel:

Jo så är det kanske men jag får alltid känslan av att hon har sina favoriter som hon ger bra poäng och att hon gillar en viss typ av häst. Jag kanske är nojjig men så känns det :crazy:

Men men får väl träna lite för henne då så man vet hur hon vill ha det :idea::p:rofl:

Hon gillar hästar med energi, men drer ner direkt om de går bakom lod! :idea:

I Vinslöv fick jag över 75 straff av henne, alltså under 50% och låg långt ner, men nu i tågarp fick jag 57 straff, alltså 62% :angel: och låg 4a efter dressyren...
I Vinslöv tyckte jag att äntligen fick jag honom lite lugn, sen blev det kanske lite lojt och då fick jag jättedåliga poänd, fast han var stadigare i formen än på länge...
I Tågarp red jag i det tempot jag brukar, som många säger är lite övertempo, men jag rider i det för att han inte är så stark än. Då fick jag mest 7or, sedan orkar han inte riktigt länga i mellantraven så där blev det 5 o 6, och en 10m volt var han liite bakom lod och då var det direkt 5a igen.

Tänk nu lite längre. :) Hon dömer mycket internationellt och ligger oftast lika med andra domare där.

De poäng du får av henne håller bra. Jobba upp dej med henne som måttstock så stämmer dina poäng när du kommer upp i klasserna, spec på stor häst.
Jag vet en hel del som gnäller på henne (liksom på andra domare). Frågan är om det är domaren eller ekipaget.. :angel:

Det är inte domaren iallafall, jag som tävlat mkt riktig dressyr tycker Sylvia är en av dom få domare i ft som dömer bra och rättvist och som du säger det finns en anledning till att dom flesta svenska ryttarna ligger 10 straff sämre internationellt och det har ju med att domarna här hemma dömer alldeles för snällt och mesigt.

Rider man bra och går hästen bra genom ryggen får man bra poäng av Sylvia, gör man det inte får man inte det och det gäller oavsett vad man heter (nästan)

/fio som både har fått bra poäng (under 50 straff) och dåliga poäng av Sylvia beroende på hur jag red :D

Jo, men hon är väldigt hård på det... men hon som var förra året debutant ponny i tågarp, alla som låg högt där var såna som såglite "tråkiga" ut i dressyren, lydigt men inte speciellt flashigt.

Hon gillar hästar med energi, men drer ner direkt om de går bakom lod! :idea:
.

"hon gillar" Glöm inte att de går domarutbildning med jämna mellanrum. Dömer man internationellt så dömer man alltid flera domare. Det är inte så sällan som en domare hamnar "fel". De försöker ändå döma ihop sej något för att det inte ska bli helt fel.

Klart att hon dömer likadant hemma som utomlands. Hon vet ju vad man vill se där, inte på en lokal hemma.

Sen kanske det är fel som man gör där men då får vi väl påverka resten av Europa :angel:

Det är aldrig dumt att rida för en domare någon gång. Man kan få en hel del bra tips! :)

Men man märker ändån skillnad, hon ligger i allmänhet rätt lågt tror jag. Men domare är inte mer än människor, och tycke och smak spelar alltid lite in även om det inte ska göra det egentligen...

Min dressyrtränare är domare, och visst får man bra tips!

Ja Olliver är ju inte den pigg och framåt precis men han gör det han ska och ser trevlig ut på banan.

Men då tror jag att "S" hade tyckt om spirran mer då hon är pigg och är lite "flashigare" ;) Hon liknar mer än Dressyrhäst än vad Olliver gör. Synd att vinslövs blev inställt då, annars hade man ju sett vad "S" tyckt om henne :d

Jo, men hon är väldigt hård på det... men hon som var förra året debutant ponny i tågarp, alla som låg högt där var såna som såglite "tråkiga" ut i dressyren, lydigt men inte speciellt flashigt.

Ja men det är väl jättebra att hon är hård på det? Jag är skitglad att det finns en domare i Sverige som faktiskt drar ner rejält på det även på dom mest kända ryttarna. Det behövs!! Så kanske det slutar att gnällas om att en del ryttare får dåliga poäng internationellt, det får dom inte dom får alldeles för bra poäng här hemma :devil:

Exakt för när det blir mkt bättre så inser man att det inte var så bra som man trodde innan det blev bra :idea:

Ja det är nog så. Men det är inte alltid men vill inse sanningen :angel:
Men det är väl bara att jobba på med dressyren och kanske be "S" om några lektioner :idea:

Men man märker ändån skillnad, hon ligger i allmänhet rätt lågt tror jag. Men domare är inte mer än människor, och tycke och smak spelar alltid lite in även om det inte ska göra det egentligen...

Min dressyrtränare är domare, och visst får man bra tips!

Fast det är få av våra svenska domare som dömer utomlands och på det sättet jämförs och får stå för vad de dömer.
:)
Hon ligger "normalt" utomlands så att hon ligger lågt här beror på vad som rider... :idea:

Fast det är få av våra svenska domare som dömer utomlands och på det sättet jämförs och får stå för vad de dömer.
:)
Hon ligger "normalt" utomlands så att hon ligger lågt här beror på vad som rider... :idea:

Hon blev ju faktiskt avstängd oxå under något år tror det var 2002-2003 eller något från den svenska ft domarkåren pga den kritik hon tex nu blev utsatt för men blev väl insatt igen med hjälp av FEI eller något liknande. Hon dömde ju fortfarande utomlands under tiden.

Senast ändrad:

Jag tror att "S" är just en sån domare som vi behöver. För om man ska lyckas internationellt så måste man nog döma så hårt som henne.

Jag tror att "S" är just en sån domare som vi behöver. För om man ska lyckas internationellt så måste man nog döma så hårt som henne.

Sylvia tyckte inte heller om den hästen jag rider nu. (det var en annan tjej som red honom innan). Hon tyckte ofta han såg tråkig & "suddig", vad hon nu menare me det vet jag inte riktigt!
Men efter jag tog över honom så har jag ändrat om form å muskler på honom. Å sist hon såg honom så tyckte hon att han såg väldigt pigg å fräch ut! Känns ju skönt för han börjar ju dock bli till åren å är allmänt sliten efter många år å fälttävlans branchen!
För övrigt har jag alltid fasat över "S" när hon ska döma! Men har först nu förståt att hon har faktiskt väldigt bra syn på det hela! ;)

Jag fick chansen att rida för S några gånger när jag jobbade nere i Skåne för ett par år sedan, det var fantastiskt roligt och lärorikt. Jag tycker hon är en bra domare, hon kör sitt race.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023