då är vi två fast ja gillar inte anky alls
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hugin tyckte jag var fantastisk. Vilken häst.
han rakriktar visst,där ljuger space vad hon nu hette??
... tycker inte du ska prata en massa om han när han inte kan tala tillbaka.
Visst, men detta gäller bland fler än din tränare - enligt min erfarenhet (som ju ändock ÄR rätt liten, så många tränare har jag väl egentligen inte bevittnat och ännu färre har jag ridit för, men åtminstone ett tiotal Bent-elever har jag ju sett träningar för ).Dock tar det några år innan man får börja piaffera med sin nordsvensk eller vad man nu har för ras
Visst ser även jag, och många med mej, bristerna. Däremot ser vi (jag) kanske inte samma brister som du...Att det sen brister i en massa saker är en helt annan femma, han får med sig folk på ett nästan skrämmande sektlikt sätt, för mig helt oförståligt, nån borde väl se kavlitesbristerna i det hela?
Är detta fallet så måste givetvis Gunnar kontaktas. Jag har tyvärr inte hängt med hundra i svängarna, men det lilla jag sett verkar man få diskutera - så länge man håller sej inom sidans regler (uppsatta av Gunnar, bara att acceptera), inte kränker någon annan människa etc?pratar man om nått som inte är Bents lärdom så får man inte diskutera här
Jag gissar att du träffat alla i Sverige . Eller åtminstone att DU vet vad som är bra? (dvs någon i detta land vet vad som är bra)Ingen vet vad som är bra, man vet att man inet gillar ridskolevarianten så det är säkert lätt att hoppa på nått som är raka motsatsen.
anky von grunsven jasså rollkurs tanten,där en av hennes hästar dog efter för mycket hård riding i den formen sa veterinärerna.
du har sett han på den öppna träningen o på videor,då visar han ju skolorna. vanligtvis tränar han rakriktning också.
han sitter mitt på med längre inner ben för att ge stöd,men han sitter rätt på.
mycket snack tycker ja från en som inte vet vad hon pratar om
Det Carmenzita, Djurjouren och Antti skriver i denna tråd har säkerligen en hel del sanning - men jag vill gärna se/höra om fler kunniga tränare som faktiskt är öppna för att ha kurser. Dvs göra kunskapen tillgänglig för gemene man - i mina ögon är BB något unik i detta då han vill göra sin kunskap, hur ödmjuk han än är över den, tillgänglig för så mycket människor som möjligt (jaja, jag är säkerligen naiv och idealist som vill tro detta, det kan väl givetvis vara en pengafråga...). Finns de i Sverige eller måste man utomlands?
Det räcker helt enkelt inte att läsa böcker för min del, antingen är jag korkad eller så är det nåt annat - men jag måste få se, höra och praktisera för att riktigt fatta.
Jag förstår att ni har sett, känt och förstått - något som ni tycker är bra, men jag vill gärna också se, känna och förstå detta.