super
Trådstartare
Är så orolig. Kom ut i hagen idag och min häst var jätte loj när jag skulle hämta honom. Såg även att båda bak var väldigt svullna typ lymfangit. När jag sedan skulle leda in honom så kunde han knappt gå utan vinglade hit och dit med baken. Tog in honom och tempade men ingen temp. Gav honom hö som han åt med god aptit men han beter sig som han är drogad. Ringer min vet och vi kommer överens om att det bästa är att han får åka in till klinik. Så nu står han inne på isolering för obs och imorgon ska dom ta massa prover för att förhoppningsvis hitta vad som felar.
För en vecka sedan var han oxå lite dålig i magen och även då svullen i båda bak men pigg och utan temp. Kompisen i hagen (lösdrift) är helt symtomfri förutom lite lös i magen men det brukar han bli såhär på vårkanten.
Är det någon som råkat ut för något liknande? Är så orolig då jag fick ta bort mina ena hund pga förgiftning.
För en vecka sedan var han oxå lite dålig i magen och även då svullen i båda bak men pigg och utan temp. Kompisen i hagen (lösdrift) är helt symtomfri förutom lite lös i magen men det brukar han bli såhär på vårkanten.
Är det någon som råkat ut för något liknande? Är så orolig då jag fick ta bort mina ena hund pga förgiftning.