Vinbergssnäckor

Sv: Vinbergssnäckor

Det går väl och importera ellr vad man nu ska säga :P Är nu jättesugen på Vinbergssnäckor *längat*

Sv: Vinbergssnäckor

Yes, det går. Annars hade jag inte tipsat om Danmark, England och Tyskland iaf ;)

Håller man på med flera snäckarter blir det nästan vardag att importera, många arter är så pass svåra att få tag på inom Sverige. Och vinbergare verkar vara en av de svåra, folk har de helt enkelt inte i fångenskap här, och vill man inte få med otrevliga råttlungmaskar tex är man ganska tvungen att köpa såna som är födda i fångenskap och aldrig har träffat vilda snäckor iom att man inte vet hur lång karantän som krävs för att bli av med råttlungmasken.

Kanske ska nämnas att råttlungmasken inte är något som märks på snäckan och är visserligen ovanligt, men det finns fall där folk fått den i sig vilket lett till hjärnhinneinflammation, vilket nog alla vet kan leda till döden... Det är desto vanligare med en annan mask som iofs är ofarlig, men jävligt vidrig iom att den borrar sig in i huden :crazy:

Ehm, mja. Snäckor är en hel vetenskap! :love: :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 053
Senast: Keb71
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
15 483
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama