Viltspår!

Sv: Viltspår!

Tänk på att en stegräknare kan dubbelklicka, så då blir inte spåret så långt!

De flesta GPS:er tar med höjdskillnader och då blir spåret mycket längre!

Två saker värda att tänka på om man vill lägga spår för tävling!

Ett steg i skogen är ca 63-65 cm.

Det bästa är runkeeper eller gps i mobben. Så kan du kolla sen när hunden har spårat hur rätt eller fel den har gått.

På söndag går vi ett öppet spår igen, och det kan inte gå mycket sämre än sist - så jag håller modet uppe. :)

Idag väcker vi således liv i spårandet, det blir ett spår med ganska kort liggtid (5-6 timmar) i ny skog.
Det är inte så himla långt, men har både bloduppehåll och återgång och säkert hinner en hel del olika vilt passera, så det kommer nog att vara en alldeles lagom utmaning.

Jag använder min RunKeeper-app i Iphonen när jag lägger spår :laugh:! Helt perfekt, då får jag både sträcka, när jag gick ut spåret och hur jag lade det! Och så brukar jag sätta på den igen när vi väl tar spåret, så kan jag jämföra de två och se på ett ungefär hur bra vi följde spåret.

Använder också RunKeeper! Hur smart som helst :idea:

Nu känner jag mig väldigt blond på grund av kommande fråga :angel: Hur får man fram kartan på runkeeper? Min iPhone visar bara distans, hastighet osv. Hittar inte kartan. Hittills har jag trackat med en portabel gps men vill ha så få prylar som möjligt. Telefonen är ju alltid med.

Nu känner jag mig väldigt blond på grund av kommande fråga :angel: Hur får man fram kartan på runkeeper? Min iPhone visar bara distans, hastighet osv. Hittar inte kartan. Hittills har jag trackat med en portabel gps men vill ha så få prylar som möjligt. Telefonen är ju alltid med.

På min bläddrar man bara åt sidan för att få fram kartan!

YES! :banana:
Billy the übertracker is back :D

198332_10151539611098761_666094006_n_50b2621d9606ee2e0abb1a52.jpg

Här är kritiken:
Startar bra, finner snabbt spår.
Löser alla sträckor mycket bra. Klarar alla vinklar utmärkt (går ej ut i återgång). Bloduppehåll ua.
Mycket bra skottreaktion och lugn efteråt, tar snabbt upp jobbet. Lokaliserar snabbt viltdelen.
Bra jobb, duktigt ekipage!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: snöflingor
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
652
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 871
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka