vill starta turridning

Sv: vill starta turridning

Glöm inte en väldigt viktig bit när man ska ha "utomstående" som kommer och rider på ens hästar. Det är dels den juridiska biten med ansvar om något händer med häst eller ryttare. Dels försäkringsbiten som är ganska kostsam för att gardera sig om olyckan är framme behöver man en hel del försäkringsskydd för häst, ryttare och rörelsen.
Behöver du sedan ha hjälp och ska anställa någon på lagigt sätt (inte svart) så blir det ännu mer kostnader i sociala-avgifter och andra typer av försäkringar m m.

Försäkring för ryttare och rörelse är inte så superdyrt. Vi har Länsförsäkringar och LRF Försäkring för verksamhetsförsäkring och Kundolycksfallsförsäkring. Men försäkringsbiten är en bifråga, det viktiga är att man aktivt jobbar förebyggande med säkerhet.

Hästförsäkringar är snordyrt... Det är korrekt, därför har vi valt att vara utan.

vad ä skillnaden på hästförsäkring å företagsförsäkring vad gäller om en häst blir skadad tex,,

ja har lagt undan varje månad i utgifter ca 15000.- räcker de för å betala försäkringar och oförutsedda utgifter,

vad ä skillnaden på hästförsäkring å företagsförsäkring vad gäller om en häst blir skadad tex,,

Företagsförsäkringen täcker "BARA" ansvar och tredje-part. Den täcker inga som helst hästskador, för det krävs en särskild försäkring för varje häst (som kostar från ca 3500 kr/år och häst).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 327
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 590
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: Snubbelfot
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd angående start av firma! Tänkte starta upp en enskild firma, och behöver ta ett lån (under 100 000 kr). Men för...
Svar
15
· Visningar
3 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka