Vill skaffa hund..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Stv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 122
  • Visningar Visningar 7 894
Sv: Vill skaffa hund..

Så e grej till
Min dotter blev biten i ansiktet av en schäfer. Den högg bara utan att varna. Hon satt o lekte med sin kompis på golvet. Hunden bet rakt över ansiktet. Hon hade tur, hade glasögon på sig. Så det blev revor från ögat och ner till munnen. Men den fick ett bra tag om läpparna. Hon fick åka å sy ihop hela munnen. Det va en 2 hane. HAN avlivades dagen därpå.
så lite falska är dom allt

Herrejisses.

Jag har blivit biten av schäfer, schnauzer och riesenschnauzer. Inte fasiken dömer jag ut hela rasen för det? Däremot var de resp INDIVIDERNA för rasen inte alls bra i något av fallen.

Schäfern som högg var en polishund, som hade lite svårt att skilja på jobb och fritid. Den kände mig, men när jag cyklade förbi den rörde jag mig 'för fort' och det small.

Schnauzern kände mig med och var van med barn, men inte säker med barn. Jag klev över den när den låg och sov, den flög upp och högg mig DJUPT i armen. Riesenschnauzern var en falsk fan på riktigt, och nöp mig när jag vände ryggen till. Ingen av de andra schnauzers jag träffat (riesen och mellan) - och det är ganska många - har bitit mig, och jag är MYCKET förtjust i båda raserna och har riesen.

Dåliga INDIVIDER ska inte fälla en hel ras, du kan ju inte kategorisera sådär.

Då är väl Rottweiler lika lömska eftersom min gick upp bakifrån på avståndfiguranten vid MH och högg till. Eller som modern till din valp som inte ens tog sig igenom hanteringsbiten.

Så e grej till
Min dotter blev biten i ansiktet av en schäfer. Den högg bara utan att varna. Hon satt o lekte med sin kompis på golvet. Hunden bet rakt över ansiktet. Hon hade tur, hade glasögon på sig. Så det blev revor från ögat och ner till munnen. Men den fick ett bra tag om läpparna. Hon fick åka å sy ihop hela munnen. Det va en 2 hane. HAN avlivades dagen därpå.

:rofl: :rofl: :rofl:
Ja de var ju verkligen världens bästa exempel :cool:

Men visst är dom lömska våran skulle man nog kunna slå ihjäl innan hon sa ifrån på de sättet, jäkla lömskt :grin:

OT

Åh dig var det länge sedan jag såg till i en hundtråd :)

Nu blir jag glad ....

Vad roligt att jag kan göra någon glad. ja, det var länge sedan jag hängde här. :)

Kul att engagera sig lite. I synnerhet när det handlar om rottweiler. ;) Jag blir så väldigt ledsen när människor skaffar rottweiler för att det passar imagen, snarare än det genuina intresset att ha hund.

Jag vill inte döma TS som sådan, det är möjligt att han vet att han kommer att prioritera hunden, men jag vill inte att han skall ha några illusioner om att man får en fin rottweiler utan en ordentlig ansträngning.

Kl..

Och nu blev jag lite full-i-skratt efter ett mail jag fick nyss.

Min ena tik väntar valpar (schnauzer). Ett par som tingat en hane skulle jag träffa på My Dog. Men de hade varit där på måndagen så vi missade varandra.

Men vem/vad de har pratat med eller sett, det begriper inte jag. För de ville nu avboka sin valp för de tyckte de var krävande och aktiva.
Men sen hade de varit vid rottweilerringen och bestämt att det skulle bli en sån istället :angel:

Självklart får de avboka sin valp, men valet av rottweiler istället det vet jag inte om det är så genomtänkt.

Jag kände att jag vill ju inte vara negativ, så de inte tror jag bara är ute efter att sälja valp.

Så jag svarade så här.. Hon undrade också så vi inte blir sura för de avbokade, därför blev svaret så här..

Är ni säkra på att ni var vid schnauzerringen :) Jag som tycker alltid det är så lugnt vid schnauzerringen. Inga hundar som skäller och bråkar utan de är bara med.

Men självklart blir vi inte sura för ni avbokar. Bättre man ångrar sig innan man köper en valp och sen inser man köpt fel ras.
Så det är helt ok för oss. Man måste tycka det känns rätt.
Fast jag får erkänna att jag blir förvånad att ni tycker rottweiler är lugnare, det är ju ändå en brukshund :)
Men jag önskar lycka till i ert valpletande.

Hoppsan, det var ett något oförklarligt rasbyte sett till argumenten. Jag var med sålänge de tyckte att de (skäggen) kanske var för krävande, men eh..sen. Väldigt diplomatiskt svar dock :bow:

Lite spin off men jag tycker det är vanskligt att välja hundras efter 'rasmontrar' och ringar. Man får en utmärkt chans att se fina representanter för rasen och prata med kunnigt, engagerat folk. Fast det är ju ändå trevliga, hyfsat skötsamma representanter man ser. De 'andra' ser man i diverse hundrastgårdar, stadsparken, skogen och hemma hos folk.

Så kan på ett vis förstå att en rottis i rasklubbens monster framstår som en lugn, sansad och trevlig hund. Och SKA gör det. Men montern visar ju eg inte mer än 'såhär trevliga KAN de bli med rätt jobb'..

Nån tyckte i en annan tråd att de gärna kunde låna ut sina två (rottisar faktiskt) i slyngelåldern till en potentiell valpköpare (som vad det lät inte skulle ha rottis) så blev e nog avskräckta.

Det kanske vore en lysande affärside. Är du osäker på om du funderar på rätt ras, låna en i slyngelåldern och sen vet du? :devil:

Bra svar tycker jag!

Men man tar sig ändå för pannan...

Så e grej till

Precis som flera andra är jag jättenyfiken på hur du tänker här!

Din egen hunds föräldrar verkar helt instabila och ändå har du köpt en valp från den kombinationen. Varför gäller inte samma sak för rottis som för schäfer dvs en är instabil = alla hundar i rasen är instabila?

jag dämmer inte hela rasen
Men ni säger ju att det inte är någon ny börjar hund. Då säger jag , det är inte schäfern heller.

Angående mina hundar. Så den vuxna hunden som jag valt ut själ o pröjsat mina tusen lappar för. Hon är av god art.
Men valpen har jag tagit hand om för att den skulle få ett gått hem.
Den kommer jag vårda umt. Dom är 6 syskon
Dom andra är sålda för dyra pengar. Å att en kenel föder upp valpar o säljer , av dåliga föräldrar är inte mitt fel.
O att de kenneln har utbildning hund tjänst mm . hundpensionat mm
De har ju en massa hundar. Jag har ingen kontakt med dom alls. Har inte tagit hunden där i från.
har bara tagit hand om den. Som vissa gör med problem hundar och hemlösa hundar.
Så får vi se va det blir av henne.

Ok.

Jag tänkte mest på att du skrev att schäferhundar är lömska angående att en schäfer huggit din dotter vilket enligt mig blir en konstig slutsats.

Angående dina hundar så tänker jag inte ta det ett varv till. :)

*KL*

Fast om ingen köper de där dåliga valparna från kenneln som avlar på tvivelsaktiga föräldradjur, då bidrar man inte till att främja den sortens avel. Så nog har man som valpköpare 'ansvar' också. Även om det inte är personens fel att aveln blev som den blev, så stödjer man ju uppfödaren genom att köpa valpen..

*KL*

Fast om ingen köper de där dåliga valparna från kenneln som avlar på tvivelsaktiga föräldradjur, då bidrar man inte till att främja den sortens avel. Så nog har man som valpköpare 'ansvar' också. Även om det inte är personens fel att aveln blev som den blev, så stödjer man ju uppfödaren genom att köpa valpen..

jag har inte gett den kenneln ett enda öre, inte ens pratat med dom. Så jag stödjer inte dom.
Dom vet inte vem som har valpen.

Det är väldigt känsligt när man har en rottis , Som är så dålig. ###### Som mina #####
Men dom som har rondell korsningar . Med alla möjliga konstiga fel o brister. Det är helt okej.
Alla hundar kan bitas o bli farliga. Dom kan man hitta över allt.
Renrasig rottis skall komma från den bästa uppfödaren, skall vara helt perfekt i allt. Kenneln skall vara undersökt med lupp. Bruks hundar skall det va, Ej utställnings modell.

Men om man nu nöjer sig med rottis på hemma nivå. Ej tävling .
Bara den fungerar så jag vill ha det. Och är snäll o go

Som gatukorsningarna dom är ju till för familjens bästa.

Jag har en kompis. Hon har en labbrador tik , Med C höft , o 1 på armbåge. Hon skulle blivit ledar hund. Men lever ett gott fint liv i stockholm på landet. Så har hon tagit sig ann en gatuhund från rumänien. Den hittades på gatan. De kastrerade den o ja allt va dom gjort. Nu är den hemma hos henne. Hon betalade för att få denna gatuhund. Så go och fin hund. Ingen som kollat om det va fel på föräldrarna där. Men han får leva ett bra liv ändå.

Och det stävar jag efter. Mina hundar har ett gott liv här på landet hoss mig. Även om dom är Dåliga Rottisar och kommer från fel kennel.
Less på erat snack:devil::devil:

Jag fattar va ni säger Men nu gör jag mitt val

Det är väl snarare för att du dömde ut en hel ras pga en dålig individ, när du själv sitter med en dålig individ av en ras men försvarar rasen.

Det är väl snarare för att du dömde ut en hel ras pga en dålig individ, när du själv sitter med en dålig individ av en ras men försvarar rasen.
Hur vet du att hon kommer bli dålig ??
Även den bästa uppfödaren kan få skit hundar.

Jag har inte dömt en hel ras. jag skrev falska
et är ju så att en gillar schäfer , en gillar tax , en gillar golden, en gillar pittbull. Så smaken är som baken

Så angående mina hundar ännu ser man inget galet
kanske lik sin far vem vet

Jag kände att jag vill ju inte vara negativ, så de inte tror jag bara är ute efter att sälja valp.

Så jag svarade så här.. Hon undrade också så vi inte blir sura för de avbokade, därför blev svaret så här..

Är ni säkra på att ni var vid schnauzerringen :) Jag som tycker alltid det är så lugnt vid schnauzerringen. Inga hundar som skäller och bråkar utan de är bara med.

Men självklart blir vi inte sura för ni avbokar. Bättre man ångrar sig innan man köper en valp och sen inser man köpt fel ras.
Så det är helt ok för oss. Man måste tycka det känns rätt.
Fast jag får erkänna att jag blir förvånad att ni tycker rottweiler är lugnare, det är ju ändå en brukshund :)
Men jag önskar lycka till i ert valpletande.

Men vad är det med folk och rottisar!! :eek::rofl:

Men dom som har rondell korsningar . Med alla möjliga konstiga fel o brister. Det är helt okej.

Öhh..du har uppenbarligen missat alla blandrastrådar va? Ett tips..sökfunktionen. Där är detnog ganska övertydligt vad folk tycker om rondellkorsningar :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 409
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att... 2
Svar
23
· Visningar
4 056
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min sambo och jag vill skaffa hund. Dock är vi lite osäkra på hur vi ska gå till väga, vad som är mest lämpligt. Vi är båda väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Luxus
·
Övr. Hund Efter många om och men och funderande och rannsakande har jag bestämt mig för att det kommer bli en schäfer för mig någon gång i...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Raven_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka