Vill skaffa hund..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Stv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 122
  • Visningar Visningar 7 894
Sv: Vill skaffa hund..

Jag har inte dömt en hel ras. jag skrev falska

ja...? är det inte samma sak? att schäfrar = falska = hela rasen är kass?

en "falsk" hund är väl det samma som lömsk, och där handlar det inte om att vissa gillar goldens medan andra gillar terrier. utan om att de inte är riktigt riktiga i huvudet.

Hur vet du att hon kommer bli dålig ??
Även den bästa uppfödaren kan få skit hundar.

den som är testad var väl inte heller någon lysande stjärna på sitt prov... obs att jag inte säger att hon är mindre värd att älska eller på något annat sätt dömer ner din hund som sällskapshund. det viktigaste är ju att du trivs med henne. men sådana hundar ska egentligen inte avlas fram.

Senast ändrad:
Sv: Vill skaffa hund..

Alltså jag vet inte nu...

Håller med lite alal möjliga i den här tråden MEN att en Rottis inte är någon lämlig hund för en första körare är väl lite att döma alla första körare över en kant?

Om jag nu hade varit ny på fornten och velat ha dom *tuffa* raserna om man säger som så och verkligen ger mig katten på de och tillfredställer min hund fysiksa och psykiska behov samt att vi har en bra hund& människa kontakt gör de fortfarande mig till en dålig första körare?

Jag är själv uppväxt med div raser RRrottis,schäfer ,BC ja en farlig blanding mellan raser och raser, mina föräldrar ja dom köpte en schäfer som första hund gick de åt skogen?
Nä gick hund 3 åt skogen Nej DOM HAR FÅTT KÄMPA OCH LÄRT SIG GENOM bRUKSHUNDS KLUBBAR MÖTEN BÖCKER VÄNNER UPPFÖDARE.
Bara för att man aldrig har haft hund så behöver man inte vara olämlig som hund ägare.
Och sen strunt sama vad de är för ras..

Jag köpte min första *egna hund* en Siberian husky ja jäklar vilket krut de är i dem ingen första hund fick jag höra och bla bla bla..Idag är de min uppfödare som ringer och rådfrågar mig eller andra vänner.
Man lär sig hela tiden,jag har sätt folk med div uppfödningar av div raser som gör helt fel och börde inte äga den eller den rasen men vad har dom gjort sysslat med deta i 22 år !!

Mitt tips är...
De finns 500 miljoner ras trådar här på Buke läs igenom dem få lite uppfattning om vad som finns här för här har du ju hundägare nära till hands som du kan rådfråga.

SKA DU HA EN VALP ELLER KAN DU TÄNKA DIG EN OMPLACERINGS HUND?
De finns div raser som är avlade för jakt,bruks,drag,utställning ja allt samt att de finns hundar under den här kategorin som inte fungerar för just vad den är bestämt avlad för och desa hundar brukar bli utmärkta sällskaps hundar.
Och kanske om de skal vara en Tik/hane?

Sen de här med att åka på hundutställningar och se hundar ur de sysftet jätte bra absolut då har man ju chansen att se rasen,träffa känna snacka med uppfödare MEN man bör också se hunden i arbete.

Jag vet att om man ger sig sjutton på de och man kör i 190 så går de även om man är första körare!
Visst de är aldrig kul när en rottis elelr schäfer eller vad de nu är kommer i fel händer men så kommer de alltid va precis som att aveln kommer gå sin väg.

Tycker som du skriver Ts att de är bra att vänta lite för att känna vad som är rätt men lyssna inte för mycket på andra för de gjorde jag!

Liknande trådar

Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 409
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att... 2
Svar
23
· Visningar
4 056
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min sambo och jag vill skaffa hund. Dock är vi lite osäkra på hur vi ska gå till väga, vad som är mest lämpligt. Vi är båda väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Luxus
·
Övr. Hund Efter många om och men och funderande och rannsakande har jag bestämt mig för att det kommer bli en schäfer för mig någon gång i...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Raven_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka