vill sätta sig på mig? Vill sitta på allt möjligt?

T

Toudi

en av mina hundar har börjat med nåt lustigt beteende som ja inte riktigt ver varför han gör så.. te x om ja sitter på golvet då backar han och sätter sig i knät på mig? han gör likadant mot den andra hunden backar in rumpan å sätter sig på henne när hon ligger i soffan tex?

Sv: vill sätta sig på mig? Vill sitta på allt möjligt?

Han har kanske dålig vaddering där bak och behöver något mjukare.:idea:

Skämt åsido det låter som ett försök att dominera. Det är bara min åsikt.

Vi hade en golden retriever som alltid kom och ville sätta sig i knäet om man satte sig på golvet. Han gjorde precis som beskrivet. Han var ABSOLUT inte en dominant hund, så i det fallet berodde det i allafall på något helt annat.

:p ja de kanske han har Nä men ja har också funderat på det som du skriver att han vill domdera.. men de stämmer inte riktigt in på honom för vi vet vart vi har varandra...ja tycker det är ganska gulligt.. kan de inte va nån form av uppmärksamhet?

:D men gulligt.. de är det ;)

min tik kan inte heller sitta normalt. helst ska hon sitta på något. knä, soffa, sko, tidning. vad som helst. finns det inget att sitta på vill hon sitta mot något, och då helst en vägg. det ser rätt kul ut, för hon sitter liksom inte på bakbenen, utan verkligen på rumpan.

Ofta är det snarare tvärtom.
Att de försöker ställa in sig genom att backa in med den snälla sidan först. artigare och mer respektfullt än att vara uppe i ansiktet och grejja

precis vad jag också har hört. Att när dem vänder rumpan till så är det för att vara snälla...

:D ja de kan va precis va som hellst och de ser så himla kul ut när dom liksom lägger in backen:D

En av våra tikar gör också det men hon vill bara att man ska klia henne.. Hon älskar när man kliar henne:-)

Så gör vår med, men han söker "närhet" och mys och är låg i rang (säkerligen därför rumpan kommer först och inte huvudet).

Min vovve gör oxå så.
Ute sitter han aldrig direkt på backen utan då sitter han på huk.
Hittade ingen bättre bild just nu men:
http://www.pixbox.se/pic_show_id11813771.html
Ofta sätter han sig grensle över min fot.
En gång i busskön kom det fram en kvinna och frågade vad det var för fel på hunden som inte satt direkt på asfalten. Då sa jag att han gör så men hon fortsatte och säga att han hade ont där bak så då tröttnade jag och sa att hon kunde juh prova själv att dra ner byxorna och sätta sig på backen (i januari).
Samma inne, sitter gärna på en kudde om han är i sängen, och på kanten till sin bädd osvosv.

:rofl: skulle vilja se den tantens min när du sa de där:rofl:

han ser för rolig ut :D söt pojke

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 345
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar