Vill någon annan tävla min hund?

Sv: Vill någon annan tävla min hund?

Tanken är god, men även jag tror att det är svårt att genomföra ett sådant arrangemang. Dels kostar träning/tävling pengar och dels krävs MYCKET träning om man ska "komma någonstans".
Det gäller ju även ridsporten. Fast det kostar väldigt mycket mer pengar.

Utöver ovanstående så skiljer relationen hund-förare en heldel från häst-ryttare. En välutbildad häst kan ofta ridas av lite mindre utbildade ryttare medan en välutbildad hund ofta behöver just SIN förare för att kunna arbeta bra.
Fast nja. Om en häst på elitnivå ska prestera på topp så krävs det en riktigt duktig ryttare. En ryttare kan dessutom inverka så otroligt mycket med vikt och sits, vilket gör det svårare. Sen finns det förstås massor av hästar som går bra i lägre klasser med orutinerade ryttare, men en välutbildad hund borde ju kunna fungera bra även om den inte har SIN förare (fast inte på elitnivå, men det är nog inte vad som efterfrågas här?).

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 545
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 876
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 594
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 692
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka