T
thekid
Jag håller på och rida in min 03:a nu (vissa omständigheter har gjort att det inte har gjorts tidigare), och han sköter sig rätt bra, förutom att han inte travar ordentligt. Han börjar snällt trava när man ber honom, men han travar inte riktigt utan stapplar fram och ser halt ut på alla fyra. Driver jag på slår han över i galopp, och där är det inga problem alls (Eng. fullblod ska tilläggas att han är). Han är inte mycket riden alls, så förmodligen är han spänd och obalanserad, eller?
Dessutom knäpper det i benen på honom när han rör sig, är verkligen det normalt, eller är det ngt fel på benen på honom (bakbenen är det som knäpper)? Han haltar inte och verkar inte ha ont någonstans. När han springer i hagen så är han inte halt och han är väldigt rörlig i alla riktningar om man säger så, hoppar hit och dit, upp och ner, ja ni fattar..
Vad ska man göra? Finns det något att göra?
Just nu rider vi ju tyvärr bara på ridbanan eftersom jag inte har någon att rida ut med, och jag vill inte rida ut på honom själv... Annars hade jag tänkt att lite draghjälp skulle hjälpa, vad tror ni?
Tacksam för alla svar...
Dessutom knäpper det i benen på honom när han rör sig, är verkligen det normalt, eller är det ngt fel på benen på honom (bakbenen är det som knäpper)? Han haltar inte och verkar inte ha ont någonstans. När han springer i hagen så är han inte halt och han är väldigt rörlig i alla riktningar om man säger så, hoppar hit och dit, upp och ner, ja ni fattar..
Vad ska man göra? Finns det något att göra?
Just nu rider vi ju tyvärr bara på ridbanan eftersom jag inte har någon att rida ut med, och jag vill inte rida ut på honom själv... Annars hade jag tänkt att lite draghjälp skulle hjälpa, vad tror ni?
Tacksam för alla svar...