N
_ngt_
Jag har en häst som inte vill trava i vänstervarvet. Ibland har det gått dock under en kortare period. Jag vet inte hur jag skall förklara det, men det känns som om det endast sitter psykiskt. Igår var det helt omöjligt till exempel. Lyckades trava längs ena långsidan (väldigt liten paddock) två gånger sen gick det verkligen inte. Satte av och upp fyra gånger. Under tiden jag var på marken joggade jag bredvid, hade då inga problem att trava. Sen när jag satte upp igen och försökte få henne att öka ville hon inte. Detta gör även att när traven inte funkar i det här varvet funkar inte galoppen då hon verkligen inte ens vill öka skritten. Kan tillägga att hon har INGA problem med traven i högervarvet. Enligt förra ägaren har hon inte haft detta problem innan, vet dock inte vad jag ska tro då jag haft hästen i fråga en kortare tid..
Vad skall jag göra?
Idag eller eventuellt imorgon följer pappa med och joggar bredvid samtidigt som jag driver med skänkel. Men det känns som om budskapet ändå inte kommer gå fram för henne då någon springer bredvid?
Vad skall jag göra?
Idag eller eventuellt imorgon följer pappa med och joggar bredvid samtidigt som jag driver med skänkel. Men det känns som om budskapet ändå inte kommer gå fram för henne då någon springer bredvid?