J
JannikeF
För lite mer än en månad sedan fick jag hem ett varmblod som jag ska omskola till ridhäst, Han är 6 år men lungn för det mesta och är den väldigt trevlig och lättlärd häst! allt inom själva ridningen går jättebra och det verkar som att han tycker det är kul att bli riden men nu förra veckan började han när jag skulle ta in honom från hagen (det har inte varit problem innan att ta in honom han har följt efter en som en hund ) att stanna en bit ifrån grinden och totalt vägra ta ett ända steg framåt! första dagen han gjorde så kunde jag locka med mat men jag vill inte att han ska vänja sig vid att få mat när han tramsar för då kanske han bara stannar för att få mat senare sen har han bara blivit svårare och svårare och jag har försökt med allt! Det går att vända honom tillbaks in i hagen igen och där kan man gå hur mkt som hällst men sen när man ska försöka gå ut igen så stannar han, har prövat att locka, smacka, putta, distrahera, allt! förutom våld då såklart! asså han bara stannar sen står han där och häckar, och låstas som att han inte hör/ser en och han ser så hängig ut men sen när man väl har fått ut honom från hagen så är han som vanligt igen! och vad jag har märkt så är han frisk och fin och har inte ont någonstans! jag förstår verkligen inte vf han gör så men det är väldigt jobbigt!