J
Johanna_E
Min pålle är friskförklarad från sin första (och förhoppningsvis enda) kotledsinflammation hö.f. Han har vilat och läkt ut i 4 månader och nu har jag börjat skritta uppsutten på min levnadsglada häst. Jag skrittar rakt fram i skogen och han får lyfta benen över stock och sten för att träna upp sina leder, senor m.m. igen (rider på varierade underlag såklart ). Jag har snart skrittat en månad och det känns som om det är dags snart att gå vidare i igångsättningen (han lindas med BoT på nätterna och äter glucovett tillskott i maten)
Nu till frågan Det finns så många olika rön, vad säger ni, små travinslag eller galoppinslag? hur länge? Bara rakt fram? Vill bygga upp min häst så det förhoppningsvis aldrig kommer tbx. Snälla hjäp mig och kom med bra tips och råd skulle bli så tacksam, vill juh min pålle det allra bästa!
Nu till frågan Det finns så många olika rön, vad säger ni, små travinslag eller galoppinslag? hur länge? Bara rakt fram? Vill bygga upp min häst så det förhoppningsvis aldrig kommer tbx. Snälla hjäp mig och kom med bra tips och råd skulle bli så tacksam, vill juh min pålle det allra bästa!