Vill ha mer kunskap!

V

vectra

Vill lära mig mer om körning, selar, vagnar - allt! :) Var kan man hitta det främst i bokväg e.dyl?

Ni som kan en del är det kurser osv som gäller eller kan man läsa sig till en del också? Har pysslat med hästar läääänge men detta med körning, förutom hemmakörning t. husbehov, är nytt för mig. Så kul! Vill vet mer - NU :D

Hjälp mig, ge mig tips!

Sv: Vill ha mer kunskap!

Böcker i alla ära, men det bästa är att vara med där det händer! Körning är mycket erfarenhet och lite teori :) Jag vet ej var du bor för det står inte under ditt nick, men kanske det finns nån som behöver en liten extrahand och som kör sin häst i din närhet?

Det kan vara skogskörning, travkörning eller skolkörning.
Jag började med att jag fick en travare som jag inte visste var inkörd, och då ville jag veta mer om travet så då praktiserade jag i ett proffsstall, sen körde jag in henne på nytt, och genom henne och travet lärde jag mig "hålla i tömmarna" och att inte tumma på säkerheten. Sen dess har det bara rullat på, med fler inkörda hästar och erfarenheter, tills jag flyttade upp till Umeå där körningen är het, och råkade på Nora på sommarbetet, och Nora är ju väldigt duktig så då fick jag lära mig lite om grunderna i dressyrkörning, och nu tävlar jag och tränar. :)
Har aldrig läst en bok om körning innan jag fattade tömmen, men kan rekommendera CG Wrangel och Elisabeth Hjortvids böcker.

Clifords körskola är bra på internet.

//jenny

Anders Eriksson har ju även kurser där man inte behöver egen häst, om du inte har det dvs.

Jag hade tur och hittade en kurs inte allt för långt hemifrån, det var kanonbra! Man kunde ställa frågor, se allt "live" (först då fattade jag riktigt det här med svängel tex) och till och med träna på gamla, vana hästar.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 478
Senast: Sel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 198
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: Wille
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 549
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18