Vill ha: Hund intresserad kille!

Sv: Vill ha: Hund intresserad kille!

Jag begär inte att han ska ha samma intresse som jag men han kan hellre föredar att köra en runda med bilen än att gå ut med hundarna om vi inte har nåt att göra! Jag e alltid snäll o hänger med på rally o sånt.
Visst han kissar dem om jag ej är hemma, dock bara en snabb kiss i trädgården. HAn ger ju dem xtra mat/ godis oxå.......men jag anser att det hade varit kuligare med en lit emer engagerad kille.....mitt tycke bara!!

Jag e så trött på min sambo, han e inte ett dugg intresserad av mina(/våra) hundar!
Visst är dem mina hundar:love: men nu har vi ju hängt i hopa i lite mer än 7 år och man får verkligen typ TVINGA han med ut 2 ggn /månaden på promenad. Det är ju kul med sällskap nångång, jag som e ute typ 1½-2 timmar /dag. Men han vill ej, tycker det e trisst. Så jag blir sur o irriterad eftersom han ALDRIG vill med, ser det lixom inte som nåt viktigt.
Jag känner ofta att jag skulle vilja ha en mer egnagerad kille.......e jag dum????

Hur har ni andra det i era förhållanden???

var bara tvungen att skriva av mig!!:(

Min pojkvän har lyckligtvis klickat rätt bra med min hund, antagligen för att de båda är lika barnsliga. :angel: Jag får skälla på dem båda två när de röjer runt i lägenheten så mattorna ligger i högar...

Men när det gäller mina hästar så har han absolut noll intresse. Jag får tjata, tjata, tjata för att han ens ska göra mig sällskap när jag åker och kvällsfodrar vilket tar 10 min.. Följer han med går han inte ens ur bilen. Jag har försökt få honom att typ hälla in kraft åt hästarna (behöver inte gå in i boxen), men han bara vägrar. han är inte rädd, bara totalt ointresserad.
Jag tycker verkligen att det är jättetråkigt eftersom hästarna är en stor del av mitt liv (ja, dom ÄR mitt liv) och han borde iaf av ren artighet kunna visa någon form av intresse - som att fråga hur det gått på träningen eller något. Hans stora intresse är bilar och jag försöker engagera mig trots att jag inte kan ett jota om saken, bara för att jag bryr mig om honom.
Trist, trist... :crazy:

när jag hade pojkvän hade jag ett lite omvänt problem, han gnällde för att jag var ute så mycket med hundarna och blev nästan svartsjuk på mina träningskompisar. men följa med? nej, det var ju tråkigt. han hade inte några egna intressen utan satt hemma och spelade tv-spel tills jag kom hem och då var han helt understimulerad medan jag var helt slut.

så tänker jag inte ha det igen. ska jag ha någon pojkvän måste det antingen vara någon som vill vara med och träna eller någon som har lite egna intressen (men då kommer vi inte kunna ses särskilt ofta).

När vi köpte hund så var det något vi diskuterade länge och väl för att se vilken ras vi skulle ha(en som intresserade oss båda) och vad vi skulle använda hunden till!

Vi kom snabbt fram till att vi främst ville ha den som sällskap och eftersom båda av oss gillar att motionera så går vi nästan jämt på promenader tillsammans, är ju mysigast så! Våran vovve är ju som våran lilla bebis så min sambo är minst lika engagerad i honom som jag är, följer alltid med på utställningar och stöttar och hejar likväl som att han alltid ligger i soffan och myser med honom:banana:

Så här hemma är det inga som helst problem, våran vovve är verkligen våran vovve och min sambo älskar honom lika mycket som jag gör....och dessutom står han som ägare:angel:

¨Jag har ju två hundar. En på två år och en på 8veckor nu..Min kille var hundrädd när vi träffades men han har lyckats komma över det till en del eftersom jag hade hund när vi träffades. Han gillar den stora hunden jätte mycket och går jätte gärna långpromenader med henne och leker och så...men han tycker inte riktigt om valpen för den bits och han vågar inte säga till henne så mycket...
Men jag tror han kommer älska henne med sen :)

Mannen har NOLL utställningsintresse - och periodvis är jag på flera utställningar i månaden. Om jag tjatar och mutar kan han följa med till tränaren, men helst låter han bli.

För bra!!:love::bow:

Sambon min vet vikten av mitt hund(och häst) intresse och stödjer mig helhjärtat inom det. Han följer med på varje träning(och förhoppningsvis snart tävling), varje promenad och sponsrar gör han också.:p
Han sköter och tar hand om hundarna så gott han kan, vill lära sig mer om hundar osv.
Visst älskar han hundarna-fast mer som husdjur, medans jag lever för hundarna och det är något jag verkligen vill pyssla seriöst med!

Han är faktiskt helt underbar på det(alla) plan faktiskt!:love:
Han följde tex. helt frivilligt med till Stora Stockholm i helgen, utan ett pip gick han glatt med mig när jag sprang som en tok mellan alla platser och skulle kolla och handla, han satt mycket engagerad under finalen och tittade, kommenterade men även kritiserade, hihi.:p

Jag ville ha en ny (blivande tävlings)hund och planerade och letade. Och av en plötslig slump fick jag nys om valpen och honom skulle jag bara ha, sambon pruttade då självmant glatt fram de X antal tusen valpis kostade och köpte hundkräket till mig:o

Jag kunde inte be om en bättre pojkvän!

Håller med, tänk dig (TS) om han gillade något aptrist som raggarbilar eller fågelskådning och gick runt och var jättearg och sur för att inte du ville vara med.
Acceptera att det är ditt intresse, även fast jag kan förstå (sätta mig in i din känsla/reaktion) lite, då djur är en annan typ av intresse än till exempel fotboll. Man lever närmare djuren och det är mer som familjemedlemmar än vad en bandyklubba blir.

Min sambo gillar verkligen inte hundar. Det gör jag -men jag tvingar ingenting på honom.
Han gillar hockey, fotboll, bandy och andra trista bollsporter -han tvingar ingenting på mig.
Plättlätt :D

bara en liten onödig parantes:angel: amrekanare e inte dötrist när man väl gett dom en chans:D

Min sambo gillar hundarna fast inte promenaderna om vi säger så.. latare människa än han får man leta efter... däremot kan jag säga att jag hatade hockey innan jag faktiskt följde me min sambo och kollade ett par gånger, nu tycker jag det är skit kul!
Om han hade gett promenaderna en chans hade han garanterat mått mkt bättre....

sen till ts.. jag förstår dig, mi är tyvärr inte heller intr:smirk:

Min vägrar följa med på utställningar. Det är det värsta han vet, men det är jag bara glad för. Det betyder att han får bli hemma med barnen.

Sen kan det ju vara tvärt om också.

Mitt ex tjatade sig blå om en hund. Jag (som är kattmänniska) gav tillslut med mig eftersom jag älskar djur, men gjorde klart för exet att hunden var hans ansvar även om jag kunde hjälpa till.

Hem kom en 11 månaders hane, omplacering med allt vad det innebär, jobbig som fan.
Exet tappade intresset ganska fort eftyer första lydnadskursen, när han insåg att hunden behövde mer än promenader och att den inte lydde så fort exet ville.

Jag tog på mig hela träningsbiten med kurser, spår, samt tog med mig vovve till stallet (ge upp? näää, man säljer inte en kompis). Exet fick släääpas med till klubben, promenader tillsammans var ju onödigt. Om jag gick kunde ju han vara hemma och göra annat, det var ju onödigt att båda skulle slösa bort tiden.

När vi bröt upp så skulle exet absolut ha delad vårdnad, men sen började han hämta hunden allt mer sällan. När jag bestämde mig för att flytta från stan så blev det ett jävla liv, men det kröp sen fram att det kanske var bäst att jag tog hunden ändå och skrev över honom på mig. Hans nya hade ju en rottweiler som inte kom så bra överens med hunden.

Så nu är jag fortfarande hundägare, helt emot min egen vilja ;)
Och nya sambon har jagat hundkurser för att dom ska kunna "bonda", är djupt engagerad i vovves väl och ve, och pusslar med arbetstider och passning för att vovve inte ska behöva vara ensam. Nu ska vi tydligen börja träna viltspår till våren också! ;) :love:

Min sambo har noll hundintresse också, han är 100% kattmänniska och skulle kunna plocka hem varenda kisse han ser när man är utomlands samt på katthem osv. :love: Men nu blir det ingen katt så länge jag har mina dogs i livet, det skulle nog bli lite rörigt..

Han jobbar hemma så han tar ut hundarna på en liten kissrunda varje dag mån-fre. Övrig tid är det jag som går ut, en runda på morgonen och två på kvällen. På helgerna går vi ibland tillsammans eller han följer med och släpper dem nånstans osv. Han älskar verkligen en utav dem, det är dom två helt enkelt. Jag är oerhört tacksam för att han kan rasta dem när jag jobbar, är borta nästan 11 tim/dag så utan honom hade jag fått ha dem på hunddagis för flera tusen kr i månaden. :)

*kl*

Min sambo är engagerad i våran hund men han hade inte så mycket kunskap när vi skaffade henne. Men viljan att lära har funnits hela tiden så det har inte varit några problem. Han är den som leker med henne mest, jag leker bara med henne i form av belöning när vi tränar eller under inlärning. Jag gick på hundkurs själv med henne och sedan lärde jag i min tur min sambo.

Han har väl inte den där naturliga känslan för djur, men som sagt han är intresserad och älskar hunden villkorslöst.

När jag kom in i sovrummet härom kvällen låg han och sjöng för henne! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 610
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka