Vill ha högre aktion

A

Aannah-Mani

Hej!
Jag har en välmusklad 12 årig valack. Han töltar rent, men inte med så hög aktion. Aktionen blir hög i ökat tempo. Någon som har tips på hur man tränar aktionen främst i kort tempo tölt?:grin:

Sv: Vill ha högre aktion

Mer samling, & , eller som alla gör, tyngdboots, men då riskerar hästen bli mer travtaktig i tölten, du får väga för & nackdelar.

Sedan är det bra att inse sin hästs begränsningar, en häst kan inte få superaktion av boots & samling om den inte har det naturligt, en häst som inte har ngn aktion ska man inte förvänta få en vinkelhög aktion heller.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
814
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 262
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 667
Senast: Mabuse
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 146
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp