vill ha hjälp med hundnamn

P

Pamme_Jaspin

jag och min pojkvän ska skaffa en hund och vi kan inte komma på bra namn så jag undrar om de är någon som är bra på de. hunden vi ska ha är en goldenretriver så de är bara att komma med en massa namn både till honor och hannar

tack på förhand

Sv: vill ha hjälp med hundnamn

Det är svårt att döpa en vovve man inte sett, när ni väl får hem hunden så brukar namnet komma av sig själv.

Snälla men robusta namn till golden Retriever, för dom är juh sådana :)

äldre snygga tjejnamn brukar sitta fint på tikar, t.ex Wilma, Hilma, Alva, Stina.. På hanar passar det fint med klassiska hundnamn som Pontus, Ludde, Viktor, Simon..

roligaste goldennamnen som jag känt till vara Nappe & Rodi, namnen var fina ihop :)

okej men kommer vi inte på så får ni hjälpa

va fina namn men vi kan inte ta wilma för en hund i släkten har de namnet och är en golden

Det är inte så lätt att komma på ett namn! Jag vet! Men kanske Kim är bra! (Det kan man ju heta om man är flicka eller pojke)Lycka till!

vi har bestämt att de ska bli en tik vi har några namn men vet inte om de är bra tex jacky eller nicky vad tycker ni om dom?? de är svårt att hitta på namn till tikar

Skulle ha döpt vår valp till Shasta, men det blev inte så, så ni får det gärna :) Det kan både en tik och hanhund heta (det är en pjke i en av Narnia-sagorna).
Vår valp (som jag ska hämta imorgon :love: ) får heta Gnussan istället :D

/Häxan :devil:

okej ja vi får se vad de blir för namn de kan ju bli något annat. tack

tack till er alla som har hjälpt med ett namn till vovven hon ska heta tessan efter många funderingar tack änen gång

Magda röstar jag på ;) skulle min nästa hund heta, men det kommer bli en hanne och namnet vi tänkt blir nog Riddick (Min sambo gillar Vin Diesel och han heter Riddick i en film).

Golden passar med gamla mysiga namn tycker jag typ agnes, hilda, sixten, atle, åke... haha osv :)

okej vi har bestämt att hon ska heta tessan för de va så fint namn

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 999
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar