Vill gärna höra eran åsikt!

S

soffies

Nu är det så att jag är väldigt mycket ensam eftersom min sambo är mycket med sina bilar på fritiden. Så då sitter jag hemma själv eftersom jag flyttade till hans stad, så känner inte så många här.

Jag hade en hund förut som gick bort förra året, och nu är jag sugen på att skaffa en ny och min sambo gått med på det!

Men det är så att jag har hittat en valp men är osäker om vi kan ha en valp..

Sambon jobbar skift ena veckan 6-13:30 och andra veckan 13:30-22:00

Och jag jobbar 7:00-16:00 alla dagar.
Vet att valpen inte ska vara ensam i början mer än 5 min då den börjar känna sig trygg.
Så sambon ska fråga de på jobbet om de kan byta skift så att han jobbar 13:30-22:00 några veckor i rad.
Han har en syster som är arbetslös som bor nära oss som kan hjälpa till också! För det är så sen när båda jobbar till 7-13:30 vem ska ut me hunden där emellan? Jag vet att hans syster kan nu, men vem vet att hon kan sen.. I värsta fall får jag skiffa lunchen och åka hem till hunden och rasta! Tror ni att det kommer funka att skaffa en hund för oss? För jag vill jätte gärna ha en hund! Saknar att ha en hund. Tacksam för svar!

Sv: Vill gärna höra eran åsikt!

Ni kan inte skaffa en äldre hund? I värsta fall kan ni ju annonsera efter en hundvakt som kan ta hand om hunden under tiden då ni är borta.

Är det helt omöjligt att ha med den på jobbet?

Asså hans syster kan jue gå ut me den nu! Jag blev kär i en valp som jag har hittat och har första tjing på den. Allt skulle funka fint förutom just dom veckorna som killen jobbar 6:00-13:30 och jag 7:00-16:00!

Men du måste ju som tänka framåt också. Om systern plötsligt får jobb, då står ni ju där utan nån som kan ta hand om valpen. Man blir kär i valpar, det finns fler valpar.

Men om du nu verkligen vill ha den, kolla upp andra möjligheter än endast systern.

Med risk för att låta tråkig, kan du inte bli dagmatte åt nån annans hund eller liknande? Annars behöver ni en eller hunddagis. Men jag vet inte om hunddagis tar emot små valpar? Det är lång tid för en liten liten valp att vara ensam! Den kommer att förstöra saker, göra på sig inomhus, säkert gråta å känna sig allmänt miserabel. MAn kan inte bara tänka på vad man själv vill, man måste tänka på hur man kan lösa saker på smidigaste sättet å vad som är bra å vad som är dåligt.

Senast ändrad av en moderator:

Mm jag håller med. Finns ju hunddagis här också. Men vill ju helst slippa det. Och dagmatte vill jag inte bli. Men tack för din omtanke.

Några timmar kan ju hunden vara ensam om ni jobbar och du åker hem på lunchen. Men ibörjan när den är liten måste du ju ha hundvakt eller ta semester ett tag.

Dom flesta människor måste ju jobba och att hunden är ensam några timmar fram till din lunch är ju inte fel. Bara det inte blir för många timmar.

Tycker att ni har bra schema om ni kan fixa den första tiden.
Vore ju värre om ni båda jobbade heltid.

Klart att du kan skaffa hund :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 630
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 374
Senast: Hellhound
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 359
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24