Jag önskar att du håller din tro för dig själv.Fråga 1: Gud kommer att rädda flest möjligt därför att han är kärleksfull. Skulle folk som inte förlåtit sina medmänniskor utan vill hämnas komma in i himmelen så skulle det inte bli bättre där än på jorden. Det finns dom som känner Gud ganska väl utan att ha läst bibeln osv och som levt efter sitt samvete och utifrån den kunskap de haft.
Fråga 2: Det finns en massa religioner därför att människan har en ande -ett inre jag som finns kvar när kroppen dör. Den mänskliga anden kan tala med Gud och uppleva gemenskap med honom därför att Gud är en ande. Han gav oss också skaparlust och fantasi och förmåga att uppfinna allt möjligt, på så vis liknar vi Gud. Hans avbilder. Ett av budorden lyder att "Du ska inte ha några andra Gudar vid sidan av mig". Det budordet vore meningslöst om det inte fanns en massa andra gudar också. Du vet hur det är i Indien där det finns en otrolig massa gudar som folk tillber. Satan är en ond andemakt och han har en massa mindre o större efterföljare som plågar människorna här på jorden.
Fråga 3: Av frukten känner du trädet. Massvis med människor har mött Jesus -alltså ett andligt möte, och blivit fria från synd o skam o ångest. Många som vården mer eller mindre gett upp har blivit helt förvandlade❣. Vet du någon annan religion där de troende gör så mycket gott för sina medmänniskor?
Fråga 4: Paulus säger att de som älskar känner Gud. Alltså, de som dödar, fördömer osv känner inte Gud och de tjänar inte honom. Men de kan mycket väl vara födda i kristna familjer, barndöpta o konfirmerade. Kristen betyder kristuslik och Jesus Kristus gjorde inget ont.
1 det vet du inte!
2 bara för många tro det så blir det inte sant
3 Humanismen gör mer för medmänniskor än vad någon religion gör.
4 Jasså sa han det, Det finns många som har blivit skadade av dessa kista likna människor.
Sluta missionera så är du snäll.