Vill börja med fälttävlan igen...

Ela

Trådstartare
Jag tävlade fälttävlan för många år sedan... tror jag tog f-kortet 98, allså ganska länge sedan.

Nu är jag sugen på att börja igen (gjorde en paus när jag fick barnen och ängnade mig då år dressyr) måste bara få tillbaka självförtroendet, man har blivit lite fegare under dessa år :angel:
dessutom måste konditionen och formen på mig själv bättras på :angel:

Men behöver man ta om f-kortet eller gäller det ändå?

Sv: Vill börja med fälttävlan igen...

Det gäller så länge det inte är taget på ponny för då måste du göra om det praktiska provet på stor häst!

Sen kan det ju vara bra att uppdatera sin kunskaper ang TR iallafall då det ändras och donas hela tiden och efter vad man kan utläsa av andra trådar här så har inte ens överdomarna alltid klart för sig vad som gäller.

Sv: Vill börja med fälttävlan igen...

Har nästan samma fråga så jag hakar på ....

På min tid när jag tävlade ft så behövdes inte ftkort. Inte heller när de "behövdes" ftkort behövde vi som hade dokumenterad "genomförd fälttävlansklass" något kort... Detta var 2000, sen dess har jag inte tävlat ft, måste jag ha ft kort nu ? Har kvar dokumenten ang mina genomförda 3 debutantklasser under år 2000... (dock inte de som gjordes tidigare)

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 313
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
3 013
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka