Vilket stall???

Ämelie

Trådstartare
Har hittat lägenhet :banana:
Men då behöver ju hästen nånstans att bo också.

Jag har hittat två stall

Stall 1, Stallhyra 1200:-
*1 mil till stallet och motorväg så det går snabbt att ta sig dit. Även hyffsade bussförbidelser om jag nångång skulle få för mig att ta bussen.
*100m till ridhus
*Utsläpp, hö/hösilage och spån ingår (Insläpp går att fixa de dagar man inte kan)
*En väldigt "hästtät" by
*Stallägaren har köpt en häst av mig, vilket betyder att jag skulle få träffa min gammla pärla varje dag :love:
*7 hästar i stallet
*Min kompis kommer hjälpa mig med hästen någon dag i veckan så jag har lite mer tid över till vovven

Stall 2, stallhyra ca 1300:-
*ca 1,5 mil till stallet, dålig väg så det tar lång tid att köra.
*Lösdrift (hästen är vävare och trivs bäst på lösdrift)
*möjlighet till att tävla en fin häst
*Fri tillgång till hösilage och fodringar 2ggr/dag
*Svårare att hitta medryttare
*Sämre ridvägar
*1 mil till ridhus

Som ni säkert förstår så vill jag hellst av allt ha hästen i stall 1, men hon är vävare och trivs BÄST på lösdrift. Hon står på lösdrift nu och det fungerar super. Hos tidigare ägare har hon stått på box och de har fungerar bra enligt dom, även om hon vävt lite. Hos mig har hon vävt MYCKET. Frågan är hur "dum" jag är mot hästen som ställer henne på box igen? Hon kommer ju får gå ute hela dagarna, så länge jag själv anser lämpligt.

Någon lösdrift närmare har jag inte lyckats hitta.

Hur skulle ni göra?? :crazy:

Sv: Vilket stall???

Jag skulle välja stall 1 med tanke på ridhuset :p
Det är grymt tråkigt att inte kunna rida ordentligt på hela vinterhalvåret. (Om man nu inte har bra ridvägar istället..)

Och om du har möjlighet att ha hästen ute mkt så kanske det fungerar ?! :)

:idea: jag skulle testa stall 1, funkar dt inte så kanske du kan flytta pållen till det andra?

Stall 1 låter bättre i mina öron, men jag tycker att du måsta ta det som känns bäst för dig. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
207
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 206
Senast: Kilauea
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 104
Senast: WildHorse
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 483
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka