Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast en bil som får dra lite mer kostar ju därefter också, visst inköpspriset kan väl vara hyfsat men då brukar de kunna sluka en hel del soppa istället.
Kanske inte helt optimalt om man bara har råd med 1 bil och använder den mest till annat än att dra hästtransport.
Jag vet inte men äldre men helt funktionella enkelaxlade släp kan man ju lätt hitta för 8-10000:- och jag har nog aldrig sett ett helt funktionsdugligt boggiesläp för den pengen utan de brukar ju ligga runt 20000:-, då kostade det ju helt plötsligt dubbelt så mkt...
Så nog är det en ekonomisk fråga för en del om man är begränsad till en väldigt låg budget.
Intressant.
Personligen skulle jag dock aldrig välja ett enaxlat pga hur det skumpar och far för minsta lilla gupp. Säkerhetsmässigt finns det ju faktiskt en anledning att de inte nytillverkas längre.
Jag VILL ha boggiesläp. Jag VILL ha en bil som kan dra sagda boggiesläp.
Men om man inga pengar har så spelar VILJAN ingen roll!
"Jag får göra som jag vill" - nä, jag får vackert nöja mig med det jag har råd med.
Mitt släp kostade 5 000 kr, brorsan och jag har fixat och trixat så att det nu är i toppskick, så totalt har det kostat mig ca 8 000. Om du hittar ett boggiesläp i liknande skick som min bil får dra till det priset så blir jag jätteglad!
En gammal 940 är ju inte direkt känd för att vara soppasnål...
Tjaa jag sålde mitt gamla Tranesläp för 9000:- och på det fanns det ingenting som man behövde fixa utan allt var i bra bruksskick och ingenting man behöver oroa sig ska gå sönder de närmsta åren.
Visst fanns det väl vissa skönhetssaker man kunde byta som tex Hästtransportskylten som inte var den vackraste men den fanns där, var synlig och laglig.
En bekant köpte den och den har rullat och gått i flera år nu efter att jag sålde den och mig veterligen har det inte varit några som helst problem med den.
Så visst går det att hitta billiga felfria vagnar allt.
Jag har en Volvo 850 -97 som jag köpte 2010 för 20.000 kr inkl sommar och vinterdäck. Den var och är fortfarande rostfri.
Ingen lyxbil men den drar 1530 kg på B-kort och det har inte behövts några större åtgärder på bilen. Den går glatt igenom besiktningen varje år.
Ingen dyr bil. Inte den billigaste i soppa men jag tycker inte den är snordyr heller då jag kör 3 mil dagligen och inte är ruinerad. Som sagt så finns det bensinsnålare bilar men räknar man av inköpspriset så tror jag att jag lever billigare med min 850...