Vilket säljkontrakt använder du?

Alindra2000

Trådstartare
När ni säljer häst, vilket kontrakt använder ni då och framför allt varför använder ni det?

Jag har tidigare skrivit eget utifrån ett annat och fått advokat att blicka genom det osv. Men nu är jag lite nyfiken på vilka ni använder, vilka ska man inte ha osv. Eftersom de mesta på kontrakten enligt mig är till köparens fördel OM det skulle hända ngt så kunde de va kul att veta lite om vad andra använder.

Sv: Vilket säljkontrakt använder du?

jag har alltid använt "köpekontrakt för häst" som är gjort av Lars Deckeman, tkr det är bra eftersom det står med mkt i det.
Har en gån använt ridsportförbundets när jag köpte en häst men där stod det typ ingenting.

Du kanske har rätt i att det är mkt till köparens fördel, men jag har skrivit i vissa extra grejer när jag sålt hästar.

Skulle vara intressant att se ditt vad du har med o så, du kanske kan skicka pm?

MVH/Elinor

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 079
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 036
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
816
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama