Sv: Vilket märke föredrar du??
Hej,
Jag använder:
Sadel: Amerigo, min häst älskar den och så även jag
Den ger ett jämnt mjukt "tryck" på hästens bär punkt längs med ryggen, inget punkt tryck någonstans som exempelvis kilbossor ofta ger.
Mattes lammulspad, har en correctionspad. Super bra passform, bra med lufttunnel, super att kunna ta ur och lägga i filtpaddarna så att du kan ha en något vidare sadel som din häst får möjlighet att växa i... Väl investerade pengar...
Träns: Okänt märke men i jätte mjukt och fint engelskt läder.
Täcke: Horseware även något Källquists, trivs med Rambo täckena, de har fin passform, skaver sällan och är pålitliga mot regn och rusk. Negativt: de är dyra fast å andra sidan så håller dom i evigheter. Har ett Rambo som är sedan 1996, ser ut som nytt trots alla hårda tag i flocken... Så jag satsar på Rambo ist för att köpa nytt täcke varje eller vartannat år...
Skydd: Bruno del Grange, Eskadron, Racing tack, Veredus
Veredus skydden är toppen, bra passform dock något stora i storleken tycker jag vet inte om någon annan har andra erfarenheter... BDG
, dom är mjuka och fina mot hästens ben, bra passform, tåliga mot slag. Eskadron, också bra passform, tåliga. Racing tack, bra träningsskydd som tål mycket. Rätt bra passform.
Tack för en rolig tråd...