Vilket köpekontrakt ska jag välja?

AnnaJL

Trådstartare
Har haft min häst ute till salu sen oktober, men hon har pga oseriösa köpare mm ej blivit såld förrän nu och jag har förstås haft all tid i världen att skaffa köpekontrakt, men det har jag ju såklart inte gjort. Och nu är det lite bråttom, hinner inte beställa hem Lars Deckemans kontrakt för det ska ta en vecka att få hem. Finns heller inga kontrakt att köpa här i stan, har kollat:mad:

Så måste bli så att jag skriver ut ett från nätet, men var ska jag skriva ut ifrån? Man måste ju betala innan man får se själva kontraktet och vill ju inte slänga ut en hundrig på ett skitkontrakt och sen behöva leta upp ett nytt.

Tips?

Sv: Vilket köpekontrakt ska jag välja?

vo gjorde köpekontrakt själva.. 1 som vi behöll och 1 som köparen fick. båda parterna skrev på båda

Om du söker på google så brukar man hitta nått användbart. Så på "köpekontakt för häst" . Brukar finnas mallar som man med telefonen kan betala så får man en kod som man ska slå in så är det bara att trycka på print, vipps, så har du ditt kontrakt :idea:

Mycket enkelt och smidigt;)

Apropå köpekontrakt. Reagerade litepå punkten om försäkring i Deckmans köpekontrakt där står att hästen skall kunna försäkras utan reservationer inom en månad efter köpet. Det kan hända mkt på en månad...:crazy:, och om köparen inte försäkrar hästen förren efter en månad vem skall då stå för om det händer ngt under tiden :eek:. Kan inte minnas att detta har varit formulerat på detta sätt tidigare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 250
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 415
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skickade iväg mitt ett år gamla sto till sin nya ägare i lördags. Avtalet var att jag skulle få betalt (av en "sponsor") när...
2
Svar
36
· Visningar
8 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka