Vilket kallblod ska man ha?

Sv: Vilket kallblod ska man ha?

Nä. Riddarna med rutning red hästar som i det närmsta såg ut som PRE. Men jag håller med om att ardenner har hög ridbarhet!

Förlåt, kavalleriet skall det vara. (Trött där)
"Under 1600-talet, 1700-talet och en bit in på 1800-talet användes ardennerhästarna oftast inte inom jordbruket utan som tyngre ridhästar och körhästar, framförallt inom kavalleriet."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ardenner

Ja ridhästar i varje fall.
 
Sv: Vilket kallblod ska man ha?

Jag är ju 174 cm lång och som sagt några kg för mycket så haflingern är väl ute ur leken. Fina är de iaf!

Du kan säkerligen passa på en haflinger av den storleken. Jag är 164 cm (ca 60 kg), och så här ser jag ut på min haflinger som ligger på 140-145 cm (inte mätt "på riktigt"):

 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 659
Senast: fejko
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 070
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Kort bakgrund: jag mår psykiskt dåligt. Jag har i ett antal månader varit i kontakt med vc. Jag har fått medicin -- just nu bara...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Just nu vet jag inte alls hur läget ligger. Det är svajigt. Jag vet inte vad jag vill. Och jag vet inte hur jag ska undvika det jag inte...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp