Lycanthrope
Trådstartare
Mina hästar kommer gå på bete i över en månad till och jag känner att nya hästen kan behöva lite kraftfoder för att bygga muskler osv.
Höanalys ska jag ta sen på hösilaget men är ju inte taget på betet.
Hon bör inte äta havre, det kan inte nordis heller (som kommer hem nästa vecka) så det är uteslutet i större mängd. Korn ska ju vara krossat och ganska färskt och har inte tillgång till kross. Gillar inte pelleterat foder då jag tyvärr vart med om en del "olyckor" med sådant..
Både jag och nordis älskar müslifoder, det ser så smaskigt ut
Men finns det något sådant som är bra?
Gärna ett foder som kan funka till alla hästarna.
Dvs säga quarter (som ska bygga kondis och muskler, och senare träna och tävla) och nordis som rids regelbundet och behöver lite energi.
Shettis får dock bara en näve för att få när de andra får.
Det viktigaste är ju givetvis analys, men det finns som sagt inte på betet utan det får bli längre fram.
Höanalys ska jag ta sen på hösilaget men är ju inte taget på betet.
Hon bör inte äta havre, det kan inte nordis heller (som kommer hem nästa vecka) så det är uteslutet i större mängd. Korn ska ju vara krossat och ganska färskt och har inte tillgång till kross. Gillar inte pelleterat foder då jag tyvärr vart med om en del "olyckor" med sådant..
Både jag och nordis älskar müslifoder, det ser så smaskigt ut
Men finns det något sådant som är bra?
Gärna ett foder som kan funka till alla hästarna.
Dvs säga quarter (som ska bygga kondis och muskler, och senare träna och tävla) och nordis som rids regelbundet och behöver lite energi.
Shettis får dock bara en näve för att få när de andra får.
Det viktigaste är ju givetvis analys, men det finns som sagt inte på betet utan det får bli längre fram.