Sv: Vilket foder får din hund och varför?
Mjukt/torrt?
Färskfoder samt köttrester. ALDRIG torrfoder.
Märke/namn?
Vom och Hundemat med laks
Pris?
Ca 17 kr/dag för tre hundar.
Värt priset?
Absolut. Det enda jag saknar är att det inte är KRAV-märkt. (Det är slaktresterna jag fodrar med)
Tycker du att det märks tydliga förändringar hos hunden, om du byter foder?
Ja, återhämtningen, aptiten och pälsen är klart bäst på detta foder. Avföringen är i stort sett densamma som när jag gav Fodax, men på alla andra punkter är nuvarande bättre. Får de torrfoder blir avföringen omedelbart mycket sämre.
Tycker du att det finns för många/för få sorter att välja på?
Jag hade gärna sett fler ekologiska alternativ, där foderdjurens livskvalité är god.
Om du har flera hundar, äter alla samma sorts foder?
Ja, alla gårdens åtta hundar fungerar optimalt på detta.
Har ni fasta utfodringstider?
Nej. De fastar någon dag i månaden under arbetssäsong, och en dag i veckan under lågsäsong.
Under högsäsong fodras de flera gånger per dag (snackas i arbetspauserna), får en liten frukost med extra vatten och får huvudmålet på kvällen när de har varvat ner efter dagens jobb.
Ev fodertillskott?
Boss får glukosamin och alla tre får en rejäl skvätt rapsolja på maten de dagar de går som hårdast. De fodras med slaktrester och köttben regelbundet.
Mjukt/torrt?
Färskfoder samt köttrester. ALDRIG torrfoder.
Märke/namn?
Vom och Hundemat med laks
Pris?
Ca 17 kr/dag för tre hundar.
Värt priset?
Absolut. Det enda jag saknar är att det inte är KRAV-märkt. (Det är slaktresterna jag fodrar med)
Tycker du att det märks tydliga förändringar hos hunden, om du byter foder?
Ja, återhämtningen, aptiten och pälsen är klart bäst på detta foder. Avföringen är i stort sett densamma som när jag gav Fodax, men på alla andra punkter är nuvarande bättre. Får de torrfoder blir avföringen omedelbart mycket sämre.
Tycker du att det finns för många/för få sorter att välja på?
Jag hade gärna sett fler ekologiska alternativ, där foderdjurens livskvalité är god.
Om du har flera hundar, äter alla samma sorts foder?
Ja, alla gårdens åtta hundar fungerar optimalt på detta.
Har ni fasta utfodringstider?
Nej. De fastar någon dag i månaden under arbetssäsong, och en dag i veckan under lågsäsong.
Under högsäsong fodras de flera gånger per dag (snackas i arbetspauserna), får en liten frukost med extra vatten och får huvudmålet på kvällen när de har varvat ner efter dagens jobb.
Ev fodertillskott?
Boss får glukosamin och alla tre får en rejäl skvätt rapsolja på maten de dagar de går som hårdast. De fodras med slaktrester och köttben regelbundet.
Senast ändrad: