Vilket dressyrträns på denna häst?

Sv: Vilket dressyrträns på denna häst?

Och ett vitt, svängt svarowskipannband med de tvåradiga stora stenarna till *tumme upp*

Hästen blev jättefin i tränset :)

angående vitt foder så är det obligatoriskt på dressyr träns! lika så att dressyr hästar har svart läder på utrustningen.

Hoppas att du inte var allvarlig med det där utan bara sarkastisk/ironisk.
Det går alldeles utmärkt att rida dressyr med brun utrustning.:grin:

Själv har jag en sådan här sadel
maxima_arte_flow_4e27f41d32fd4.jpg

Men så är jag iofs en gammal hopp och fälttävlansryttare som anser att dressyrsporten skulle må bra av att tänka lite utanför ramarna...:)

Till sadeln har jag ett träns i den mörkare bruna färgen och min häst är brun utan tecken.

Snygg häst:):)

Svart med tunn vit fodring undertill,tjock nosgrimma, pärlor i pannband. Syggggt!!!!!!:):love:

*kl*

Eftersom ts nu hittat ett träns till sin (som blev jättefint!) tänkte jag låna tråden lite och undra om ni har nått förslag på träns till min?

Har ett ihopplckat nu, men nosdelen på remonten är för lång så jag är rädd att den stör bettet eller annars hamnar för långt ner. Dessutom är delarna olika nyanser. Jag kan tänka mig remontträns (med reglerbar nosdel eller kortare nosdel) eller bredare acchen, gärna silverspännen och så ska det vara brunt. Prisklass upp till ca 1000. Helst inga dekorsömmar och eftersom hästen har bläs är det nog inte så snyggt med vit fodring till, men ev kanske det är snyggt med typ londonfodring så det blir tvåfärgat som sadeln?

Här är häst med nuvarande träns och sadel (tvåfärgad brun).
33120994.jpg

33036465.jpg

33035473.jpg

Mmm, det är ju snyggt fast jag avskyr det pannbandet.. Tror det kan vara svårt att få rätt nyans om man ska leta nytt pannband. Fast det är klart om jag åker till hööks och kikar där så kan jag ju jämföra pannbanden direkt mot tränset.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
759
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka