Vilket djur är bäst?

R

Real_Life

Jag vill ha ett skojit djur som är socialt och mysigt, inte kostar allt för mycket i månaden och som kan vara i samma hus som galna hundar utan att bli livrädda ;)
Katt, marsvin eller kanin helst
Jag blir 15 i sommar och skulle ha mesta ansvaret själv
Har också en djurvan mamma, som har haft allt möjligt sen hon var valp
Så, vilket av dom tror ni skulle passa bäst? :confused: :p

En kanin!! Du kan hoppa med den o gå ut med den o en ensam spec hane, är oftast väldigt sociala och lär sig fort inte vara rädda för hundar o när väl vana vid dem har de pondus o kan t o m morra åt hundarna när de vill vara ifred!

KANIN tycker jag hade en kanin ihop med två hundar förut och det var en hane som så fort hundarna skulle på den och busa så högg han tag i deras svansar och åkte med på släp efteråt ojojojoj vad kul det såg ut..... :bow: :rofl: :rofl: :bow:

Tror alla skulle kunna passa :) Råttor kan jag rekommendera om du har tillräckligt med tid också, de kräver mer tid än man tror :)

Kaniner är väldigt lätt skrämmda så därför svarar jag Marsvin. Roliga filurer.. Träffade en gång ett Marsvin som vunnit SM i gurk ätning... De e rätt coolt :cool: Båda kaninerna som min syrra hade blev ihjäl skrämmda av hunden, o om du nu har "galna" hunder så... Råtter, hamstrar o liknande små gnagare bara dör hela tiden :(

Råtter, hamstrar o liknande små gnagare bara dör hela tiden :(

Så sant :( Fast köper man från uppfödare och sköter de ordentligt kan de bli 2-3 år, istället för zooråttor som sällan ens når över 2 :crazy: Och de är så pass underbara att det väger upp :love:

Marsvin skulle jag säga absolut! Köpt två stycken så blir det livat kan jag lova, de är riktigt sociala djur! Jag har alltid ett marsvin på var fot när jag gör frukost, det kan ju trilla ner lite gurka. ;)

Kaniner är väldigt lätt skrämmda så därför svarar jag Marsvin. Roliga filurer.. Träffade en gång ett Marsvin som vunnit SM i gurk ätning... De e rätt coolt :cool: Båda kaninerna som min syrra hade blev ihjäl skrämmda av hunden, o om du nu har "galna" hunder så... Råtter, hamstrar o liknande små gnagare bara dör hela tiden :(

:banana:både marsvin och kanier blir lätt "ihjäl" skrämda om dom inte hinner vänja sig..
marsvin är oftast lätare att skrämma ihjäl än kaniener..
men det går att vänja både kaniner och marsvin och hundar och katter vid varandra om dom bara får lite tid att kolla lägget och så..
tänk dig själv om du aldrig sett några andra djur än din mamma dina syskon och din människa..
hur skulle du reagera om en dag så stog det något stort odjur o dräglade över buren som du alrig tidigare sett..jag skulle nog oxå dö spå fläcken..
mina marsvin och kaniner älskar både min hund och mina katter men dom vänjs vid dom redan från födseln..
sen måste man ju ha lite koll när dom är ute och springer på golvet för vare sig hunden/katten är jätte snäll så är dom rovdjur och man vet alrig vad som kan hända. :banana:

Vill väldigt, väldigt gärna ha två marsvin. :love: :(

Har redan en vintervit dvärghamster och en fisk inne + familjens två hundar, och i stallet mina 2 pållar, katten och 4 kaniner, varav 3 mina. Kanin är kul, men dom hårar nåt kopiöst (iaf våra. :D), hår som flyyyger så kanske inte så smidigt att ha inne egentligen, och ute är inte lika close liksom. Om jag var du skulle jag ta marsvin, men jag trivs väldigt bra med min hamster. (Som just nu klättrar i mitt hår. :rofl: :love: :D)

Råttor. Det är iaf det roligaste husdjuret jag har haft och jag har hunnit pröva alla de "klassiska" husdjuren. De blir riktiga bästa kompisar om man sköter de rätt. Sen att de inte lever så länge är både en fördel och en nackdel.

marsvin, gerbil eller mus :o
själv skulle jag välja marsvin helt klart =)

Tjoho!
Har testat möss, marsvin, min bror hade en Gerbil (som jag tyckte mest va rädd å tråkig men...) har nu två små sibiriska dvärghamstrar å hund. Marsvin e väldigt gulliga å snälla å verkligen keliga men om du vill ha lite mer frihet å så så är verkligen en hamster att föredra. Dom e hur pluttiga som hellst, kanske inte lika sociala men dom har ingen emot när man håller dom.
Hamster eller marsvin röstar jag på! :D

Att gerbilen var rädd och tråkig kunde ju bero på att han/hon var ensam och uttråkad!

Om han nu bara hade EN menar jag...

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 802
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 376
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar