Vilket citat är din favorit?

Jag hade hatat att ha det på väggen :p
Kräks på sånt positivt skit.
Vi har en tavla på jobbet där vi skriver veckans citat. De brukar vara mer i min smak.

Det är aldrig för sent att ge upp

Det kan aldrig bli så dåligt att det inte kan bli sämre.

Sånt gör mig på bra humör, inget hyckleri där inte :D

Vi kör också sådana där med ganska svart humor på jobbet. Lyfter verkligen dagen.

Från dagens fbflöde:
Nu krävs det inte mycket för att det ska bli bättre :)

Annars citerar jag ofta Karin Mattson Weijber:
Det som är självklart är klart bara för en själv.

Min envisa far brukade säga - om man spottar tillräckligt länge på en sten blir den våt.

Vi kör också sådana där med ganska svart humor på jobbet. Lyfter verkligen dagen.

För mig gör det verkligen det.
Jag kom in på kontoret och skrattade massor häromdagen.
En kollega frågade direkt om det var någon som ramlat.
Det säger väl det mesta om min humor :D

Vi är väldigt bra på att håna varandra och glädjas åt varandras motgångar. Som ny på vårt jobb tror man väl att vi hatar varandra :p

Det där spyr jag på :wtf: Det är så klyschigt och får fan inte mig att må bättre.

:p

Jo, jag vet att det är rätt klyschigt och sådär. Det där var dock "det sista hoppet" jag levde på i flera år när jag var på absoluta botten som tonåring, och påminner mig (personligen!) om att jag överlevde självmordstankar, självskadebeteende och ett många år långt helvete helt på egen hand utan något som helst stöd utifrån.
Så ja, i en allmän kontext är det inte alls kul, men för mig personligen så har det betytt mycket. Därav att jag också listade det.

Jag hade hatat att ha det på väggen :p
Kräks på sånt positivt skit.
Vi har en tavla på jobbet där vi skriver veckans citat. De brukar vara mer i min smak.

Det är aldrig för sent att ge upp

Det kan aldrig bli så dåligt att det inte kan bli sämre.

Sånt gör mig på bra humör, inget hyckleri där inte :D

En av mina favoriter på temat:
"I can only please one person a day.
Today's not your day.
Tomorrow doesn't look good either."

Är du norrlänning?! O_o Inlandet eller längst upp då :p :rofl: :rofl:

Jag höll på att bli vansinnig på några av mina borrare från längst upp i norr, deras standardsvar var "He går int" :arghh: även om det senare visade sig att det var rätt enkla saker att fixa :meh:
Hört från norrländsk dykare: Det gåååår inte,,,,,och går det blir det inge bra!" :laugh:

Mina bästa (ja ni får tre):
Att mäta är att veta.
Gör om, gör rätt.
Endast idioten gör om samma misstag gång på gång men förväntar sig olika resultat varje gång.

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: 95johsv
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 981
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
926
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 965
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4