"Kvinnan föder grensle över en grav, dagen glänser till ett ögonblick, och sen är det natt igen." Från I Väntan på Godot av Beckett.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan alltid bli litet sämre.
-Snubbelfot
Är du norrlänning?! Inlandet eller längst upp då
Jag höll på att bli vansinnig på några av mina borrare från längst upp i norr, deras standardsvar var "He går int" även om det senare visade sig att det var rätt enkla saker att fixa
Döden segrar alltid
Döden är vägen till livet.
Intressant. Betydelsen av det där skulle jag kunna fördjupa mig i på nördnivå, yogi som jag är"Döden är livets port"
Alltså RumiYou are not a drop in the ocean, you are the ocean in a drop.
-Rumi
"Kvinnan föder grensle över en grav, dagen glänser till ett ögonblick, och sen är det natt igen." Från I Väntan på Godot av Beckett.
En av de häftigaste upplevelserna i mitt liv var när jag såg I väntan på Godot med Patrick Stewart och Ian McKellen i huvudrollerna. Never been so starstruck in my life!
Faktiskt behöver det inte nödvändigtvis tolkas så nattsvart. En innebörd är att hur bedrövligt någonting än är så finns det alltid ytterligare möjliga nivåer av jävlighet. Det kan sätta ett litet försonligare perspektiv på det för stunden upplevda eländet. Det kunde ju varit värre, liksom.Är du norrlänning?! Inlandet eller längst upp då
Jag höll på att bli vansinnig på några av mina borrare från längst upp i norr, deras standardsvar var "He går int" även om det senare visade sig att det var rätt enkla saker att fixa
Det finns i Jurassic Park i alla fall!Där det finns en vilja, finns det en väg.
Det där har jag haft som motto så länge jag kan minnas, så jag vet inte vart det kommer ifrån. Kanske har jag hittat på det själv.
Det där sista citatet har vi faktiskt på väggen på jobbet."She believed she could, so she did." R.S Grey.
"Coming back to where you started is not the same as never leaving." Terry Pratchett
"Life isn't about waiting for the storm to pass… It's about learning to dance in the rain"