Vilket citat är din favorit?

Är du norrlänning?! O_o Inlandet eller längst upp då :p :rofl: :rofl:

Jag höll på att bli vansinnig på några av mina borrare från längst upp i norr, deras standardsvar var "He går int" :arghh: även om det senare visade sig att det var rätt enkla saker att fixa :meh:

Kan även vara Hallsberg. Mest gnälliga människorna jag hört.

Fjärren Hallsberg
Det går aldrig.
Sagt med gnälligaste dialekten ever :rofl:

Vet inte vilka som är upphovsmakarna men...

"Live the way you belive"

"Ta aldrig din psykiska hälsa för given" (Jag som kommit på själv dock)

"What doesn't kill you makes you stronger"

Där det finns en vilja, finns det en väg.

Det där har jag haft som motto så länge jag kan minnas, så jag vet inte vart det kommer ifrån. Kanske har jag hittat på det själv.

You are not a drop in the ocean, you are the ocean in a drop.
-Rumi

Döden segrar alltid
Döden är vägen till livet.

"Döden är livets port"
Intressant. Betydelsen av det där skulle jag kunna fördjupa mig i på nördnivå, yogi som jag är ;)

"Kvinnan föder grensle över en grav, dagen glänser till ett ögonblick, och sen är det natt igen." Från I Väntan på Godot av Beckett. :love:

En av de häftigaste upplevelserna i mitt liv var när jag såg I väntan på Godot med Patrick Stewart och Ian McKellen i huvudrollerna. Never been so starstruck in my life!

Är du norrlänning?! O_o Inlandet eller längst upp då :p :rofl: :rofl:

Jag höll på att bli vansinnig på några av mina borrare från längst upp i norr, deras standardsvar var "He går int" :arghh: även om det senare visade sig att det var rätt enkla saker att fixa :meh:
Faktiskt behöver det inte nödvändigtvis tolkas så nattsvart. ;) En innebörd är att hur bedrövligt någonting än är så finns det alltid ytterligare möjliga nivåer av jävlighet. Det kan sätta ett litet försonligare perspektiv på det för stunden upplevda eländet. Det kunde ju varit värre, liksom.

Får väl säga denna eftersom jag har den intatuerad :)

img_20170421_215951_837_58fb1d67ddf2b307171e4280.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: 95johsv
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 981
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
926
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 965
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4