Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är bara bukblåsan som smäller, skulle du slänga ut den genom fönstret istället för kaminen skulle den fortsätta sitt fästingliv
Undrar om det bara är bukblåsan- det låter likadant med en fästing som ännu inte bitit sig fast. Ett "hårt" ljud, näsan som ett pistolskott.
Är dom för små för att mosas så vrides huvudet av
Hur menar du nu? Om de är för små för att mosas, då borde de väl ha ett pyttelitet huvud. Kan man ens se detta huvud då?
Vi har en glasburk i frysen där jag lägger dem. Jag vet inte om det är smärtfritt men jag brukar tänka mig att det är, för dem, som när vintern kommer och de går i nåt slags ide. Fast här vaknar dom aldrig igen.
Burken brukar bli rätt full innan sommaren är över....... (Ifjol fick jag förresten ett fästingbett dan före julafton, så det där med "sommar" är inte helt relevant längre.......)
brukar slänga slänga dem i varje pappersmugg som står vid vid alla livsmedelsaffärer så de får hjärnskakningJag har ett speciellt ljus där alla fästingar jag plockar får avsluta sina dagar. Min sadistiska sida får utlopp när det knastrar till när dom äckliga varelserna brinner. Så hur gör ni er av med dom vidriga krypen?
Jag har också hört att man inte ska mosa dom för då kan de lägga sina ägg ändå. Stämmer det?
visste inte riktigt vart det hör hemma.. så flytta om den bör flyttas