Vilket är ert favoritsätt att mörda fästingar?

Fast det är bara bukblåsan som smäller, skulle du slänga ut den genom fönstret istället för kaminen skulle den fortsätta sitt fästingliv

Undrar om det bara är bukblåsan- det låter likadant med en fästing som ännu inte bitit sig fast. Ett "hårt" ljud, näsan som ett pistolskott.

Vi har en glasburk i frysen där jag lägger dem. Jag vet inte om det är smärtfritt men jag brukar tänka mig att det är, för dem, som när vintern kommer och de går i nåt slags ide. Fast här vaknar dom aldrig igen.

Burken brukar bli rätt full innan sommaren är över....... (Ifjol fick jag förresten ett fästingbett dan före julafton, så det där med "sommar" är inte helt relevant längre.......)

Sommar och fästingar har aldrig varit helt relevant ;)
De trivs bäst när det är svalt och fuktigt och dör vid ca 30grader om jag minns rätt.
Därför de kryper ned till marken när det är riktigt varmt ute och frodas värre än värst när det är milda vintrar :(

Jag har ett speciellt ljus där alla fästingar jag plockar får avsluta sina dagar. Min sadistiska sida får utlopp när det knastrar till när dom äckliga varelserna brinner. Så hur gör ni er av med dom vidriga krypen?

Jag har också hört att man inte ska mosa dom för då kan de lägga sina ägg ändå. Stämmer det?

visste inte riktigt vart det hör hemma.. så flytta om den bör flyttas :cool:
brukar slänga slänga dem i varje pappersmugg som står vid vid alla livsmedelsaffärer så de får hjärnskakning

Liknande trådar

Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 703
Senast: Lobelia
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 334
Senast: Mirre
·
G
Hästvård Idag har lilla ponnyn fått årets första fästingar! :crazy: Dessa vidriga små kräk får mig att undra vad de gör för nytta egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 439
Senast: Spiggen
·
C
Hästmänniskan jag har min häst inackorderad i ett stall. den har stått där i ca 2 månader och det är också så länge jag har ägt hästen. i början...
2
Svar
35
· Visningar
4 102
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar