Sv: Vad ska jag göra? *LÅNGT*
*Kl*
ja, snart är det dax för flytt! SÅ SKÖNT!
nu har det hänt massa saker i nuvarande stallet-igen!
förra helgen så var hösilaget slut igen
att hon inte orkar ringa ett J***A samtal till bonden! men han kom med maten sen på kvällen. som tur är så hade jag förutspått att maten skulle ta slut så jag la undan till min häst dagen innan på skullen. bara så det räckte till middagen när det var dax att komma in. så självisk var jag...
sedan så fick hon hem ett större lass med hösilage på 10 balar nu så jag slipper i alla fall oroa mig för att maten ska ta slut varje dag. hon fick hem 10 balar med halm också å satte upp dom på skullen. MEN det är den vidrigaste, äckligaste halmen jag någonsin sett! hon måste ha blivit totalt grundlurad på den halmen eller också så visste hon om det å tog halmen som den var å fick ett bra pris
halmen är dammig, "ihopklumpad" och BLÖT! färgen är grå/svart med vissa inslag av bättre färg.
å den luktar unken!
sen kommer hon med värsta utläggningen om varför halmen ser ut som den gör. dålig sommar m.m.
visst, sommaren har inte varit den bästa men så här dålig halm borde man ju inte få sälja! att hon gick med på att köpa den!
dom andra balarna hon fått hem i väntan på den större leveransen har varit jättefina! så jag fattar inte varför hon fick hem denna halmen
nu är det då ännu ett problem-min häst äter gärna halm även om hästen fått massor av hösilage så är det gott med lite halm också.
VAD ska jag göra? funderar allvarligt på att köpa hem spån å ställa hästen på nu dom sista 3 veckorna. sen känns det för jävligt då jag redan betalat stallhyran för denna månaden. å jag känner stallägaren tillräckligt för att veta att jag inte får tillbaka ett öre bara för att jag inte är nöjd med halmen...
sen till råga på detta så såg jag en fin bal uppe på skullen idag-öppnad och rakt över stallägarens hästars boxar. det innebär alltså att hon ger av den fina halmen till sina medans vi övriga ska stå med den äckliga
hon har planerat detta, det vet jag. uppe på skullen är det hål gjorda så man kan slänga ner halm i dom rakt ner i boxen. tror knappast att den fina balen står vid hennes öppningar bara för att den "råkade" hamna där. så idag var jag lite ful
jag tog av den fina balen å kämpade för att få bort den till min hästs hål mellan alla andra balar, men det gick
vad skulle ni göra? fortsätta försöka hitta fin halm resten av månaden eller köpa hem spån?
usch, jag trivs verkligen inte alls i detta stallet. man märker så väl på stallägaren att hennes hästar går före alla andras.
häromdagen när jag var i stallet så fjäskade hon väldigt mycket för mig. vet inte riktigt vad hon ville men jag försöker hålla mig osynlig resten av tiden och hoppas på att denna månaden flyter på snabbt...
ska ringa till mitt nya stall imorgon tänkte jag så jag kan åka dit igen och få mina skåp (ingår 2 mindre skåp till förvaring) så jag kan lämna av lite saker och flytta in långsamt och även få chans att träffa dom andra i stallet och skaffa sig lite vänner innan man flyttar dit
ska även passa på att fråga om jag kan få ta med mig några balar hö så jag kan vänja pållen vid den innan flytt. det vore super!
Å jag kom faktiskt på en POSITIV sak som hänt
stallägaren kom på själv att den lilla hagen hon gett min häst började bli alldeles för lerig-leran gick väl bara upp för halva skenbenen nu
så hästen fick faktiskt byta till sin gamla stora fina hage igen och hennes hästar kan därmed inte vandra runt längre! så min häst kommer troligtvis få ha denna hage månaden ut nu, hoppas jag...
ville skriva av mig lite...känns som dagarna går så långsamt, vill ju flytta nu!
Edit: kom på en sak till, hon har fått hem havre nu. hon är ju skyldig mig 3 tunnor å när jag träffade henne då den precis hade kommit så sa hon att hon hade fyllt upp en tunna åt mig. dom andra kunde jag väl vänta med. men hallå?? är det inte lika bra att betala tillbaka allt på en gång eller? så häromdagen så fyllde jag upp mina andra 2 tunnor och tog hem dom. rätt ska vara rätt och hade hon inbillat sig att jag hade tänkt vänta ännu längre på havren så trodde hon fel!
det finns verkligen människor till allt...