purity_666
Trådstartare
Fästingar dör när man drar ut dem ur värden (det kan dock ta en liten stund) så jag slänger bara ut dem. Förstår inte varför man ska plåga dem?
Varför dör de då om man drar ut dom hela?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fästingar dör när man drar ut dem ur värden (det kan dock ta en liten stund) så jag slänger bara ut dem. Förstår inte varför man ska plåga dem?
De drunknar i alla fall inte, så jag tvivlar mer på att de garanterat dör och när det gäller fästingar så chansar jag inte.Fast frågan är om det är tvärsäkert att de överlever att bli nedspolade på toaletten, eller om det bara är en myt? Efter några sekunders googlande är jag inte alls så säker på att de överlever toaletten!
Jag tror de har svårt att överleva i avloppssystemet. Omöjligt är det nog inte men det låter inte sannolikt.Fast frågan är om det är tvärsäkert att de överlever att bli nedspolade på toaletten, eller om det bara är en myt? Efter några sekunders googlande är jag inte alls så säker på att de överlever toaletten!
Jag släpper nästan alltid ut dem i de fria. Om jag inte har möjlighet till det så spolar jag ner dem i toaletten.
Jag tror de har svårt att överleva i avloppssystemet. Omöjligt är det nog inte men det låter inte sannolikt.
Ett litet sidospår bara, men ibland har jag sett att en fästing typ bär på en annan (ser ut som att en klänger sej fast på undersidan av den större fästingen).
Lägger de otäckingarna verkligen ägg eller föder de levande ungar?
De lägger ägg, ja. Mellan 1000-3000 stycken, vilket för mig är anledning nog till att aldrig släppa iväg en levande fästing, på något sätt.Lägger de otäckingarna verkligen ägg eller föder de levande ungar?
Frågan är hur kan de lyckas lägga ägg när man mosar dem och de ser väldigt döda ut?
Eller släpper de ut äggen i rena förskräckelsen
Brukar trampa på dem, krossa mellan ett par stenar eller om de är små (läs: ej har ätit), krossa dem mellan naglarna. Snabbt och effektivt (hoppas jag.. Om det inte hjälper att mosa dem undrar jag hur man tar död på en fästing egentligen). Ska sluta spola ner dem i vasken efter att ha läst här i alla fall!
Men mänska, då blir det ju fler fästingar ju, om du släpper ut dem...