Vilket analysföretag är snabbast ?

gylle

Trådstartare
Har varit tvungen att köpa in mer hösilage då vi fick in mkt mindre än vanligt och det börjar sina snabbt. Hade först tänkt köra slut på vårt eget men kom sedan på andra tankar, att jag kör med detta till tävlingshästarna istället då jag anar att det är något lägre i proteininnehåll än vårt som är rena proteinbomben och alltså varit lite väl kraftigt till dem så får småttingarna fortsätta med det.
Men behöver då en analys snabbt för att veta vad jag stoppar i tävlingshästarna och hellst redan igår iom att jag naturligtvis inte kunde vänta iom min nya ide utan började blanda i för att vänja in dem på det redan vid kvällsfodringen idag (varför vänta när man fattat beslutet :angel: )
Har tidigare bara skickat in mitt i högsäsongerna (vid skörd alltså) och då tar det ju alltid sin lilla tid, någon som har erfarenhet om hur lång tid de olika labben tar så här offseason ?

Sv: Vilket analysföretag är snabbast ?

Analycen brukar vara snabba. Speciellt såhär i ickesäsong. Jag brukar skriva att jag vill ha svar via mail eftersom det går snabbare än postvägen och ofta har jag fått svar 1-2 dagar då efter att jag postat proverna:) .

Ok det låter ju lovande, har flera gånger fått vänta ca 3 veckor vid högsäsong och då var det just att anlycen tog så lång tid som gjort att jag skickat till Hjortens de sista åren, men då kan man alltså lugnt skicka det till analycen.

Vad har du fått betala för analys på Analycen ?
De har ju bara jättegamla priser angivna på sin följesedel (står att priset gäller tom 2004-05-01) 363:- för grund + 182:- för mineraler = 545:- (alltså det pris som gällde 2004)
Hjortens tar 395:- iår så frågan är vad tar Analycen idag ? är ju rätt stor prisskillnad....

Jag har inte i huvudet men jag tror att det var över 600 spänn (inkl mineraler). Hösilage.

Ska nog kolla Hjortens tills nästa gång, verkar bra mkt billigare!!
Är dessa 395:- inkl mineraler?

Ja det ingår i deras baspaket så det får nog bli Hjortens igen, klart billigare.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 725
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka