Vilken vagn?

Midsommarblomster

Trådstartare
Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När vi köpte vår Bugaboo ville jag ha barnet nära mig för att kunna beröra vid nattning, stoppa i nappen om den trillat ut osv. Men vi har inga bebisar längre och en läge vagn skulle göra det enklare för barnen att klättra i och ur själva. Nu har det hänt vid två tillfällen att vagnen vält när de klättrat, så jag vill ha en låg. Vi har även någon form av vision om att både kunna cykla och springa med barnen.

Är det denna jag vill ha? Eller betalar jag för mer än vad jag använder då?

Krav:
- Plats för två barn
- Ska gå att fälla
- Ska gå att cykla med
- Ska gå att springa med (men det går ju med alla vagnar, vi snackar nog lättare jogg)
- Hopfällbar

Handbromsen på den länkade vagnen ser jag som lite överflödig, jag har klarat mig fint utan hittills. Å andra sidan är det lite backigt där jag bor och det kanske vore skönt nu när de blir tyngre? LED belysningen är väl också överflödig, jag har reflexväst om jag går när det är mörkt. Justerbar fjärding? Ingen aning om vad det betyder. Lastutrymmet är ju himla trevligt, det kan ju bli en del under en utflykt. Likaså vadderade sitsar, är väl trevligt om det guppar.

Tankar? Finns det andra liknande vagnar som har det jag söker, men inte det som känns överflödigt? En del av mig är inte supertaggad på att betala 20tkr för en ny vagn när vi har två skrotnissar i förrådet. En annan del av mig tänker att barnen nu är 3 och snart 2, och jag ser framför mig att vi kommer ha vagn för utflykter i kommunen och motion ett gäng år framöver. Kanske bäst att lägga några tusenlappar extra på något så viktigt, ändå?

Den bästa vagnen jag haft var den billigaste.
Sen har jag haft några halvdyra och extra funktionerna har en tendens att trassla 🙈

Jag hade aldrig lagt de pengarna på en vagn men jag kanske är dumsnål.

Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När vi köpte vår Bugaboo ville jag ha barnet nära mig för att kunna beröra vid nattning, stoppa i nappen om den trillat ut osv. Men vi har inga bebisar längre och en läge vagn skulle göra det enklare för barnen att klättra i och ur själva. Nu har det hänt vid två tillfällen att vagnen vält när de klättrat, så jag vill ha en låg. Vi har även någon form av vision om att både kunna cykla och springa med barnen.

Är det denna jag vill ha? Eller betalar jag för mer än vad jag använder då?

Krav:
- Plats för två barn
- Ska gå att fälla
- Ska gå att cykla med
- Ska gå att springa med (men det går ju med alla vagnar, vi snackar nog lättare jogg)
- Hopfällbar

Handbromsen på den länkade vagnen ser jag som lite överflödig, jag har klarat mig fint utan hittills. Å andra sidan är det lite backigt där jag bor och det kanske vore skönt nu när de blir tyngre? LED belysningen är väl också överflödig, jag har reflexväst om jag går när det är mörkt. Justerbar fjärding? Ingen aning om vad det betyder. Lastutrymmet är ju himla trevligt, det kan ju bli en del under en utflykt. Likaså vadderade sitsar, är väl trevligt om det guppar.

Tankar? Finns det andra liknande vagnar som har det jag söker, men inte det som känns överflödigt? En del av mig är inte supertaggad på att betala 20tkr för en ny vagn när vi har två skrotnissar i förrådet. En annan del av mig tänker att barnen nu är 3 och snart 2, och jag ser framför mig att vi kommer ha vagn för utflykter i kommunen och motion ett gäng år framöver. Kanske bäst att lägga några tusenlappar extra på något så viktigt, ändå?
Vi har en Thule Chariot sport, visserligen äldre modell och enkelvagn men den är fantastisk. Köpte den begagnad för 6' med allt lull lull som bebis-insats, löphjul osv när barnet var ett par månader gammal. Så har snart haft vagnen i 3 år och räknar med att kunna ha den till cykelutflykter minst lika länge till.

Handbroms är bra när man springer. Justerbar fjädring toppen att justera mellan cykel/promenad/löpning men också underlag. Det behövs en typ av fjädring på grusväg och en på asfalt. Lätt den bästa vagnen vi har

Vi har en Thule Urban Glide 3 Double ( eller vilken ordning den nu heter) till tvillingarna på 2,5 år. Jag älskar den väldigt mycket!! Den är lättkörd och barnen kan klättra ur och i!

Jag älskar vår Thule Sport single -17 och de jag känner som har en dubbel älskar den också.

Jag hade kollat begagnatmarknaden, finns ofta bra utbud till ett, i mitt tycke, mer rimligt pris.

Tack för alla era svar!

Jag tror det kommer att bli den här vagnen ändå. Verkar som många som har Thule är väldigt nöjda! Vi köpte en Britax när dottern föddes, som fotstödet tyvärr har gått sönder på. Sedan köpte vi en begagnad Donkey Duo som var lite sliten redan när vi köpte den, men vi fick den för ett bra pris. Det har varit punka ett gäng gånger och byten av slangar. Den är trög att fälla och nu har den börjat svaja lite. Livet med barnen har också blivit så oerhört mycket enklare nu när de blivit lite större, och jag ser framför mig att vi kommer kunna göra alla de där utflykterna som vi vill den här våren och sommaren! Så det lutar emot att vi skämmer bort oss själva lite med en sprillans ny vagn, priset till trots. Kanske lite som en present till oss själva nu när vi går in i en ny fas med barnen. Maken var också sugen på att ha broms. Jag hittade den lite billigare, 16 500:- på en annan sida. Ändå lite skillnad!

Vi har en Thule Chariot singel, lite äldre som vi köpte begagnad i riktigt bra skick. Den är suverän! Sambon använder den till både löpning och cykling. Jag har bara gått med den, men den är klart bäst av alla våra vagnar. Superlätt att köra och dottern har älskat den från första stund. Haft den i 2 år typ, klart mest använd av våra vagnar.

Jag har en gammal Thule chariot cross, den har varit helt suverän sen stora barnet var runt 1,5. Älskar den, jag har hämtat och lämnat, haft med den på typ Kolmården och liknande, cyklat till stan och till badplatsen etc. Rymmer massor och barnen har åkt bra. Bara gott att säga om den 😊

Vi har en Thule Chariot Cross dubbelvagn från 2017 som har varit och är fantastisk! Vi har typ alla tillbehör och har använt den massor. Det känns som den håller för allt, den har aldrig fått punka eller behövt servas, den tar sig fram i alla väglag och den har räddat många familjeutflykter. Det är nog bara nån enstaka gång jag saknat handbroms. När jag sprungit med vagnen har jag brukat undvika de mest kuperade vägarna.

Jag ska snygga till vår vagn och sälja senare i vår. Jag räknar med att få minst halva nypriset för den. Osäker om det finns någon annan vagn med lika bra andrahandsvärde?! Även Thules lite enklare modeller är riktigt bra och har bra andrahandsvärde - man behöver verkligen inte köpa värstingen.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 176
Senast: Farao
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 439
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 898
Senast: Zaria
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 617
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka