Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Ska jag stänga av strömmen till pumpen under tiden?Röris.
Ja det är nog bra.Tack! Ska jag stänga av strömmen till pumpen under tiden?
Den har stannat. Först trodde jag att en propp gått för trycket var nästan nere på noll, men jag har kollat och elen verkar okej.Ja det är nog bra.
Vad är det som inte funkar? Sugen den inte eller är den tyst?
För egen del håller jag mig med billiga Jetpumpar och då har man råd att ha en extra i lagret
Hoppas verkligen inte det. Den är borrad och 60 m djup om jag minns rätt. Men med tanke på den snöfattiga vintern och regnfattiga våren så vet man väl aldrig.Det är inte så att brunnen sinat?
Som om jag det visste - de har inte varit här än...och nu vill vi ha rapport
Vad var det för fel??
möjligen om den är ny och väldigt dyr? Tror inte det annars. Det är ju inget skadat. En pump är normalt förbrukningsvara med viss livslängd.Förresten: Ska jag kontakta försäkringsbolaget om det här?
Tack! Ingen aning om hur gammal den är, men den ser inte särskilt ny ut. Eller dyr. Men stor. Det skulle vara skönt att få lite ordning därinne i pumphuset, för det är ett gytter av slangar och rör hit och dit, vred här och där och jag vet inte vad hälften av dem har för funktion.möjligen om den är ny och väldigt dyr? Tror inte det annars. Det är ju inget skadat. En pump är normalt förbrukningsvara med viss livslängd.
Frågar du mig? Jag har ingen aning. Jag stängde av elen ganska snabbt, tror jag. Men det har säkert hänt något jätteallvarligt som kostar multum att åtgärda...Hur känsliga för att gå torr är pumpar man har till hushållsvatten? Jag har noll erfarenhet av dem eftersom jag har kommunalt vatten. Jag vet däremot att vissa borrhålspumpar skär snabbt om vattnet tar slut.
Frågar du mig? Jag har ingen aning. Jag stängde av elen ganska snabbt, tror jag. Men det har säkert hänt något jätteallvarligt som kostar multum att åtgärda...
Frågar du mig? Jag har ingen aning. Jag stängde av elen ganska snabbt, tror jag. Men det har säkert hänt något jätteallvarligt som kostar multum att åtgärda...
Tack! Nu kan jag låta som om jag kan något om vattenpumpar när röris kommer imorgonEnligt särbon kan det vara blåsan som pajat och då är det oftast billigare att köpa en ny pump. En liten hydrofon är en fungerande relativt billig ersättare från typ Jula/Biltema (jag har ingen aning om vad han snackar om, har honom i örat ).
Har du kollat om det finns vatten i brunnen?
Tack! Men nu är det så sent, jag väntar nog till imorgon så kan rörmokaren hjälpa till.Kan du inte rubba kan du inte titta. Jag hade bänt upp med ett koben, det är inte så svårt att flytta en bit. Krånglet för min del är att brunnen ligger under terrassen, tuff arbetsmiljö.
Jag hade skickat ner en liten sten eller så, när jag fått en springa. Och lyssnat efter ljudet.