Vilken typ av arbetsbandage?

Jo, det fattar jag ju. Men alla de jag sett gör det bara efter motion, aldrig annars när hästen står inne samma antal timmar. Kanske skulle ha skrivit det?

Då är det nog för att öka cirkulationen i benen efter träningen. Man kan endera kyla först och värma sen, eller värma direkt hästen svalnat. För att ev småblessyrer ska tas om hand bättre. Dvs små mikroskador läka ut. med andra ord samma anledning som linimenta efter träning :)

Då är det nog för att öka cirkulationen i benen efter träningen. Man kan endera kyla först och värma sen, eller värma direkt hästen svalnat. För att ev småblessyrer ska tas om hand bättre. Dvs små mikroskador läka ut. med andra ord samma anledning som linimenta efter träning :)

Då blir det egentligen tillbaka då till frågan jag ställde först förutom att det inte var på grund av svullnad. Är det vanligt att det behövs?

Det är en ärlig fråga eftersom jag själv aldrig behövt eller märkt skillnad när jag testat detta; både lindor och liniment.

Då blir det egentligen tillbaka då till frågan jag ställde först förutom att det inte var på grund av svullnad. Är det vanligt att det behövs?

Det är en ärlig fråga eftersom jag själv aldrig behövt eller märkt skillnad när jag testat detta; både lindor och liniment.

Beror kanske på vad man menar med behövs. Är väl i princip att jämföra med att ha skydd för säkerhets skull, behövs det eller behövs det inte. Beror på hur man ser det.

Jag gör det inte numera/på nuvarande hästar, men har gjort det på andra. Så är i slutänden nog mest en fråga om tycke och smak.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
666
Senast: Smultron
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Mina paddar blir fuktiga ibland när de hänger på boxen under dagen, idag var de rejält blöta! Och i mellanskiktet! Alltså baksidan av av...
Svar
8
· Visningar
732
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 522
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar