Vilken textrad är eran favorit?

A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better.
(Placebo - Pure Morning)

Nä, var inte seriös där. Men rätt kul är den. 😅
A friend with breasts and all the rest, a friend who's dressed in leather
? :D

Tänker inte ens googla för att se om det stämmer utan litar på minnet av gamla kollegan som sjöng/citerade den mest hela tiden. Jag gillar den också men hade räknat både ditt och mitt bidrag som mer än en rad. Men vem vet hur den skrevs? :D
 
Egentligen omöjligt att välja. Men det får bli:

I'd carve a prop from old recycled would haves
All these relentless could haves
These pointless might have beens
Oh the storms that I would gladly battle through
So I could fly to you

The Aeroplane - Tim Minchin

Fetade min favoritrad, men tar med hela refrängen ändå.
 
Sen gillar jag också den här, tagen ur minnet.

”I could go cruisin’, but I’ve had enough. I could go drinkin’, but I can’t stand the stuff.”

I think about you också med Bryan Adams (en av hans bästa men mest okända låtar).
 
Men, det känns omöjligt att bara välja en. Så två får det bli. :D

"See the stars, they're shining bright – everything's alright tonight." – "Never Let Me Down Again" (1987) av Depeche Mode. För att det påminner mig om att saker som min mentala ohälsa blåser upp i oändliga proportioner – gärna när tanka kraschar över en om kvällskvisten – kommer att bli bra. Att det finns hopp så länge det finns liv, så länge man orkar stanna kvar. Det är inte min favoritlåt, men den den meningen har verkligen lämnat viktiga spår. Hade redan haft den intatuerad hade jag inte varit otroligt nålrädd. :o

"To tell the truth I don't even try; a life in knots that I don't untie." – "I Give to You' (1991) av Nitzer Ebb. Vilket egentligen är motsatsen till ovan nämnda citat – när det verkligen känns hopplöst och som att jag inte kämpar nog. En mening jag verkligen känner att jag kan relatera till.
 
I walk in shadows, searching for light,
cold and alone, no comfort in sight.

What becomes of the brokenhearted-är det jimmy Ruffin som skrev den? Fast jag snodde den från Robson & Jeromes version i alla fall, eftersom det är den jag lyssnat på.
 
Men så har jag många favoriter. Jag älskar särskilt de cheeky texterna till många av Arctic Monkeys tidiga låtar.

"Presuming that all things are equal, who'd want to be men of the people when there's people like you?"
Teddy Picker - Arctic Monkeys
 
"Silent screaming at the ceiling, wondering when I lost heart
And time's been stealing all my dreams, and I no longer look the part"
Screaming - Chvrches
 
Finns så många, men detta året är det:

We are going to die, and that makes us the lucky ones.”

(För att det inte ska låta helt galet kommer resten: )

”Most people are never going to die because they are never going to be born”

Nightwish, The greatest show on earth
Föredrar de gamla skivorna mer och älskar
"Without you the poetry within me is dead" från Gethsemane.
 
Outside, in the distance
a wildcat did growl
two riders were approaching
the wind began to howl

All Along the Watchtower
Bob Dylan
 
Eller från Visions of Johanna. Men hela texten är så extremt bra. Man fattar Nobelpriset.

Lights flicker from the opposite loft
In this room the heat pipes just cough
The country music station plays soft
But there's nothing, really nothing to turn off
Just Louise and her lover so entwined
And these visions of Johanna that conquer my mind

Det blev lite mer än en rad…
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
874
Äldre Det kan väl inte bara vara jag som har vissa speciella låtar som jag relaterar till en viss person eller situation? Är lite nyfiken...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 029
Kropp & Själ En tråd med Dina vackra texter eller Låttexter som Du tycker är vackra och har en mening. Texterna kan vara författade utav dig själv...
2
Svar
23
· Visningar
3 420
Senast: zanque
·
Övr. Hund http://www.dogster.com/lifestyle/10-naughtiest-dog-breeds Vad säger ni om det? What Are the Characteristics of a Naughty Dog...
Svar
8
· Visningar
1 827
Senast: Sparkling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp