Vilken textrad är eran favorit?

Blev sugen på konsert nu, undrar när nästa turné blir av. Skippade årets, känner att det var dumt (trots att Linköpingskonserten var mer av en simtur)
Skippade också årets, var ganska länge sedan jag var på hans konserter. Missade nog turnén innan också.
Lite sugen var jag allt i år men skippade årets på grund av att jag inte riktigt har nån som vill hänga med längre, och inte var motiverad nog att gå själv. 😅
 
Det finns så himla många bra låtar och jag är en periodlyssnare av rang, som snabbt hittar nya favoriter och låter dem sen blekna. Vissa återkommer jag till som gamla kära vänner, andra förblir bleka.
En textrad som fastnat sedan den kom för något år sedan är den här ur Whirlwind av Sam Ryder:

"So far as tying you down
That's more than I can do now
So let's ride on the breeze
And fly spirals with me"

Låter kanske lite märkligt ur sitt sammanhang, men för mig beskriver texten hur en person låter den som hen älskar vara sig själv och låter sig svepas med av kärleken.
 
Skippade också årets, var ganska länge sedan jag var på hans konserter. Missade nog turnén innan också.
Lite sugen var jag allt i år men skippade årets på grund av att jag inte riktigt har nån som vill hänga med längre, och inte var motiverad nog att gå själv. 😅
Jag hade samma problem, ingen i min bekantskapskrets som är intresserad längre
 
”They say you gotta stay hungry
Hey baby, I'm just about starvin' tonight
I'm dying for some action
I'm sick of sitting 'round here trying to write this book
I need a love reaction
Come on now, baby, gimme just one look”

Kanske är flera rader men älskar denna låt. Så svart på nåt vis. Dancing in the dark med Bruce Springsteen.
 
Har en kärlek till partylåtar med mörka texter så här kommer två favoriter till:

”One minute I held the key
Next the walls were closed on me
And I discovered that my castles stand
Upon pillars of salt and pillars of sand”

Coldplay - Viva la vida

”But I'm holding on for dear life
Won't look down, won't open my eyes
Keep my glass full until morning light
Cause I'm just holding on for tonight

Help me, I'm holding on for dear life”

Sia - Chandelier
 
Blackhearted angels fallen from grace possessed by the search for utter darkness.
Dimmu Borgir - Mourning Palace

And if you think we're the future, that we build tomorrow
When was the last day without a war?
VNV Nation - Testament

Älskar massor med texter men de flesta är längre bitar än bara en rad eller två.
 
Brukar säga att jag är textnörd, en bra text kan liksom lyfta en låt som bara är meh vid första lyssning (eventuellt är det pga att jag är totalt jävla omusikalisk 🥲). Kan omöjligt välja en.

I didn't have it in myself to go with grace
'Cause when I'd fight, you used to tell me I was brave
Taylor Swift - My tears ricochet

But Mary I found a sound
And this heart keeps pouring it out
The Gaslight Anthem - 1930

Aldrig kan vinnarn få nog av förlorarn
Kribbe Börlin - Lulevisan
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
874
Äldre Det kan väl inte bara vara jag som har vissa speciella låtar som jag relaterar till en viss person eller situation? Är lite nyfiken...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 029
Kropp & Själ En tråd med Dina vackra texter eller Låttexter som Du tycker är vackra och har en mening. Texterna kan vara författade utav dig själv...
2
Svar
23
· Visningar
3 420
Senast: zanque
·
Övr. Hund http://www.dogster.com/lifestyle/10-naughtiest-dog-breeds Vad säger ni om det? What Are the Characteristics of a Naughty Dog...
Svar
8
· Visningar
1 827
Senast: Sparkling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp